عصر خودرو

نقش پر رنگ پالایشی ها در افت شاخص بورس

عصر بازار- شاخص کل بورس امروز (دوشنبه) با ۹۸ واحد افت به رقم ۸۱ هزار و ۲۸۶ واحد رسید که گروه پالایشگاهی، بیشترین سهم را در ریزش بازار داشت.

نقش پر رنگ پالایشی ها در افت شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در دادو ستدهای امروز دوشنبه 16 مرداد ماه 96، تعداد بیش از 639 میلیون سهام و حق تقدم به ارش معاملاتی 165 میلیارد تومان در 42 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

    امروز دو نماد شپنا و شپندر از گروه پالایشی مجموعا 50 واحد شاخص کل بورس را پایین کشیدند، پس از این دو پاکشو با 14 واحد بیشترین تاثیر منفی را در عقبگرد شاخص داشت.

    در مقابل نمادهای حکشتی با 48 واحد، شاراک با حدود 19 واحد، همراه 16.5 واحد و فولاد 15 واحد تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.

    برترین گروه های صنعت امروز فلزات اساسی، خودرو و کانه های فلزی با بیشترین حجم معاملات بودند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت پایانی به شرکتهای عمران و توسعه فارس، سامان گستر اصفهان، پلاسکو کار، پشم شیشه ایران، پتروشیمی شازند، مهندسی نصیر ماشین و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفت.

    شرکتهای سیمان اصفهالن، لنت ترمز ایران، کاشی پارس، داده پردازی ایزران، سیمان صوفیان، موتوژن و فنرسازی زر نیز با بیششترین کاهش قیمت پایانی در انتهای جدول معاملات نشستند.

    گفتنی است امروز شاهد بازگشایی نمادهای سصفها و غدام  به ترتیب پس از برگزاری مجمع سالیانه و باتوجه به تعدیل پیش بینی سود هر سهم بودیم.

    از طرفی سه نماد حتاید جهت برگزاری مجمع برای انتخاب اعضای هیات مدیره، ستران جهت بررسی بیشتر  اطلاعات و فجر به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه در مجمع فوق العاده به جمع نمادهای متوقف پیوستند.

    در پایان معاملات امروز توسعه معادن و فلزات با 36 میلیون حجم معامله و ارزش معاملات 4.5 میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار را در اختیار داشت.

    برچسب ها