عصر خودرو

عراق و امارات اعضای بدقول توافق جهانی کاهش تولید نفت

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی مانند معرفی عراق و امارات اعضای بدقول توافق جهانی کاهش تولید، احتمال تعطیلی شرکت دولتی نفت ونزوئلا و افزایش قیمت نفت به ۸۰ دلار، ساخت پایانه صادرات «ال ان جی» در کانادا برای سال ۲۰۱۸ میلادی و رقابت آمریکا و برزیل بر سر فروش بنزین است.

عراق و امارات اعضای بدقول توافق جهانی کاهش تولید نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در حالیکه پایبندی کشورها به توافق اوپک از اجرای آن تاکنون از سطح بالایی برخوردار بوده است؛ در این میان، عراق و امارات متحده عربی به دلیل در پیش گرفتن اهداف نفتی خود از پایبندی به این توافق جا مانده اند.
    آمار منابع ثانوی حکایت از آن دارد که این دو کشور تقریبا پایبندی کمتری را در زمینه توافق اوپک از خود نشان داده اند.
    این در حالی است که عراق و امارت همواره به تعهد خود در زمینه توافق کاهش تولید، تاکید می کنند و بر این باور هستند که کاهش تولید نفت آنها بیشتر از تعهد این دو کشور است.

    **کاهش پایبندی اوپکی ها به توافق کاهش تولید عربستان را عصبی کرده است
    به گزارش «اویل پرایس»، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امیدوارند که بتوانند تولید نفت نیجریه و لیبی را محدود کنند زیرا بیم دارند که این دو کشور کاهش تولید نفت بقیه اعضا را خنثی کنند.
    نشست نظارتی اخیر اوپک و حضور اعضا نشان دهنده نگرانی آنها از کاهش سرعت بازگشت توازن به بازار و گام بعدی در این راستاست،
    روزنامه وال استریت ژورنال نیز از عصبی بودن «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان در این نشست و تماس های پیاپی وی با مقامهای اوپکی خبر داد.

    **احتمال تعطیلی شرکت دولتی نفت ونزوئلا و افزایش قیمت نفت به 80 دلار
    به گزارش شبکه سی ان بی سی، «هلمیا کرافت» از موسسه سرمایه گذاری آربی ‌سی کپیتال ماکتز پش بینی کرده است؛ با توجه به بالا گرفتن آشفتگی سیاسی ونزوئلا به عنوان یک عضو اوپک، کاهش نقدینگی و وضع تحریم های نفتی اخیر دولت ترامپ علیه این کشور، به احتمال زیاد، شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) تعطیل شود و این موضوع موجب جهش بزرگی در قیمت نفت خام شود.
    کرافت که رییس بخش راهبرد کالای این موسسه است، این مساله را بزرگترین رویداد ژئوپولیتیکی در بازار نفت و در حکم کاتالیزوری دانسته که قیمت نفت را تا پاییز به 70 تا 80 دلار برساند، اما پرسش اینجاست که ونزوئلا با چه سرعتی افول خواهد کرد.

    **ساخت پایانه صادرات ال ان جی در کانادا برای سال 2018 میلادی
    به گزارش رویترز، شرکت مشارکتی «ال ان جی کانادا» به همراه شریکان خود از جمله شرکت انلگلیسی-هلندی «شل» قصد دارد سال آینده میلادی برای ایجاد یک پایانه صادرات در سواحل بریتیش کلمبیا تا 31 میلیارد و 790 میلیون دلار سرمایه گذاری کند.
    «اندی کالیتز» مدیرعامل این شرکت اعلام کرد: قصد داریم در سال آینده میلادی در حال ساخت این تأسیسات باشیم، به این مفهوم که باید تصمیم نهایی درباره سرمایه گذاری اتخاذ شود.

    **رقابت آمریکا و برزیل بر سر فروش بنزین
    به گزارش رویترز، شرکت نفت دولتی برزیل، پتروبراس، قیمت فروش بنزین خود را به پالایشگاه های داخل این کشور به کمتر از قیمت این سوخت که از آمریکا واردات می شود رساند تا بتواند سهم خود را از بازار به دست آورد.
    طبق گفته کارشناسان، پتروبراس از اوایل ماه ژوئیه به موجب یک سیاست جدید، تفاوت قیمت بنزین خود و قیمت تک محموله خلیج مکزیک آمریکا را کاهش داده است.

    **مشکل خط لوله اوپال حل شد
    به گزارش اسپوتنیک، خط لوله اوپال که گاز روسیه را به آلمان و تا مرز جمهوری چک انتقال می دهد و ادامه خط لوله دریایی نورد استریم بر روی خشکی است، به علت محدودیت‌های قانونی که اتحادیه اروپا وضع کرده بود با تمام ظرفیت کار نمی‌کرد و روسیه اجازه داشت تنها از نیمی از ظرفیت آن، که برابر با 12 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب است، استفاده کند. سرانجام هفته گذشته ممنوعیت دسترسی گازپروم به ظرفیت اضافی خط لوله اوپال رفع شد و پس از این‌که یک دادگاه آلمانی محدودیت‌های مقدماتی که دسترسی این شرکت روسی را به خط لوله یاد شده محدود می‌کرد از سر راه برداشت، گازپروم تنها در یک روز ورودی گاز خود را به این لوله به 72 میلیون و 500 هزار متر مکعب افزایش داد.
    گازپروم از طریق خط لوله نورداستریم که از بستر بالتیک می‌گذرد و به اوپال در آلمان متصل می‌شود، گاز را به اروپا صادر می‌کند.

    برچسب ها