عصر خودرو

اولین مدیر عامل فرابورس ایران تشریح کرد:

چهار ویژگی مهم صندوق تثبیت

عصر بازار- بازار سرمایه برای کاهش ریسک سرمایه گذاری، افزایش اعتماد و اطمینان، جذب مخاطبان بیشتر و رشد نقدشوندگی به نهادهای حمایتی همچون صندوق تثبیت نیاز دارد .

چهار ویژگی مهم صندوق تثبیت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مصطفی امید قائمی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مهر آیندگان در خصوص مزیت های راه اندازی صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: چنین ابزارهای حمایتی در بلند مدت بر حافظه و ذهن سرمایه گذاران تاثیر می گذارد و باعث ماندگاری اعتماد و آرامش در بازار می شود.

    وی با تاکید بر اینکه صندوق تثبیت باعث کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام می شود، افزود: با کاهش ریسک سرمایه گذاری و افزایش اعتماد در بازار سرمایه، روند حرکت شاخص ها در این بازار منطقی تر می شود.

    قائمی در خصوص نحوه مدیریت این صندوق گفت: مدیریت این صندوق موضوع حساس و مهمی است. به عبارتی باید روند معاملات این صندوق به نحوی باشد که منافع عموم سرمایه گذاران مد نظر باشد و در یک صنعت یا گروه خاص تمرکز نشود.

    اولین مدیرعامل فرابورس ایران مدیریت این نهاد حمایتی را خیلی مهم ارزیابی کرد و گفت: اداره این صندوق و تعیین نحوه و شیوه معاملات آن خیلی مهم است و باید با دقت بالا و دوراندیشی همراه باشد.

    به گفته وی افراد مجرب که تجربه زیاد با عمر 20 – 30 ساله در بازار سرمایه دارند باید برای مدیریت این صندوق انتخاب شوند و در تعیین عملکرد این صندوق مشارکت داشته باشند.
    امید قائمی معتقد است مدیریت این صندوق باید سرد و گرم بازار سرمایه را چشیده باشد و منابع این صندوق نباید در سرمایه گذاری های کوتاه مدت وارد شود بلکه باید در سهام با دید بلند مدت ورود پیدا کنند.

    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مهر آیندگان صندوق تثبیت را راهکار موثری برای کاهش ریسک، افزایش نقد شوندگی و ایجاد آرامش و اعتماد در بازار سرمایه دانست و افزود: در سالهای گذشته کمبود چنین نهادی در بازار سرمایه ملموس بود.

    وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این نهاد حمایتی، حرکت های مثبتی در بازار سرمایه اتفاق بیفتد که منجر به جذب مخاطبان جدید و افزایش اعتماد و اطمینان به بازار سرمایه شود.

    امید قائمی مهمترین مزیت این صندوق را کنترل و کاهش خطرهای سامانه ای یا فرادستگاهی در بازار سرمایه خواند و اظهار داشت: این صندوق قرار است در شرایط وقوع بحران های مالی، اقتصادی و اجرای سیاست های عمومی حاکمیتی برای حفظ و توسعه فضای رقابت منصفانه در بازار سرمایه فعالیت کند.

    وی معتقد است با ورود این صندوق در شرایط بحران به بازار سرمایه، رفتارهای هیجانی سهامداران که منجر به ضرر و زیان آنها پس از فروکش کردن هیجان های منفی می شود، کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها