عصر خودرو

معاون سفیر استرالیا:

درتلاشیم روابط تجاری با ایران به قبل از تحریم ها بازگردد

عصر بازار- معاون سفیر استرالیا در کشورمان گفت: در تلاش هستیم سطح روابط تجاری ایران و استرالیا ، به زمان قبل از تحریم ها بازگردانده شود.

درتلاشیم روابط تجاری با ایران به قبل از تحریم ها بازگردد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،تیموتی جان پترسون در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با توجه به بازگشایی دفتر تجاری استرالیا در تهران در سال گذشته، زمینه های گسترش همکاری های بین دو کشور در بخش های مختلف نفت و گاز، معدن و کشاورزی و شیلات فراهم شده است.
    وی با استقبال از طرح پیشنهادی برگزاری نمایشگاه مشترک دو جانبه ایران و استرالیا در منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی، فرصتی مناسب برای آشنایی تجار دو کشور با توانمندی های موجود است.
    معاون سفیر استرالیا در ایران گفت: با توجه به تجربیات موفق متخصصان و کارشناسان کشورم در زمینه مدیریت منابع آب، تولید محصولات کشاورزی و مباحث زیست محیطی می توان زمینه همکاری های مشترک بین دو کشور را فراهم آورد.
    در ادامه این نشست رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به مزایا و معافیت های قانونی منطقه آزاد انزلی و ظرفیت ها و توانمندی های متنوع صنعتی، صادراتی و بازرگانی منطقه آزاد انزلی در کریدور شمال - جنوب اظهار کرد: مجتمع بندری کاسپین، بستر مناسب برای ترانزیت کالای بازرگانان استرالیا به کشورهای حاشیه خزر و مسیر تجاری نوستراک است.
    رضا مسرور با اشاره به افتتاح دو پست از 22 پست اسکله این مجتمع بندری با حضور رئیس جمهوری ایران افزود: بندرکاسپین به دلیل وجود پس کرانه مناسب و قرار گرفتن شهرک های صنعتی منطقه آزاد انزلی در پسکرانه این مجتمع، جزو بنادر نسل سوم جهان محسوب می شود.
    وی تصریح کرد: این بندر، بستر مناسبی برای ترانزیت سریع کالاها و فرآوری محصولات استرالیا به کشورهای منطقه و حاشیه خزر است.
    مسرور با طرح پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تخصصی مشترک ایران و استرالیا به میزبانی منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با توجه به جایگاه جهانی استرالیا در کشاورزی، صنایع وابسته، مباحث زیست محیطی، صنایع دریایی ، حوزه های صنعتی و همچنین پتانسیل های طبیعی، محصولات کشاورزی و شیلات گیلان بویژه چای و برنج، ظرفیت های مناسبی برای همکاری دو جانبه بویژه در زمینه انتقال فناوری و تجربیات زیست محیطی استرالیا و صادرات محصولات کشاورزی این استان وجود دارد.
    منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
    قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
    مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه و رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

    برچسب ها