عصر خودرو

دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس سنای اسپانیا:

تسهیل سرمایه گذاری خارجی در ایران

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از توافق هسته ای مقرراتی را در مجلس به تصویب رساندیم که در سرمایه گذاری برای خارجی ها از نظر مدت زمان و امکانات تسهیل شود.

تسهیل سرمایه گذاری خارجی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت ، دکتر علی لاریجانی ظهر امروز (یکشنبه 15 مرداد) در دیدار با پیو گارسیا اسکود رو رئیس مجلس سنای اسپانیا و هیات همراه، گفت: از حضور شما در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشکر می کنم و این امر بیانگر آن است که دو کشور علاقه زیادی به گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی و پارلمانی دارند.
    رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما در برنامه پنجساله ششم محورهای اصلی سرمایه گذاری را به ترتیب اولویت مشخص کرده ایم که مهمترین آن استفاده از انرژی های پاک، حمل و نقل ریلی و توریسم است.
    رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منابع و امکاناتی که در ایران وجود دارد باعث می شود که ما بتوانیم از انرژی باد و خورشید بیشتر استفاده کنیم و به همین منظور پروژه هایی را تعریف کرده ایم.
    دکتر لاریجانی با اشاره به لزوم تسهیل در صنعت گردشگری میان دو کشور افزود: لغو روادید، ایجاد تسهیلات در صدور ویزا می تواند گردشگران را تشویق به مسافرت کند و همین امر باعث روابط نزدیک فرهنگی میان دو کشور می شود.
    وی در ادامه تاکید کرد: البته ارتقای سطح روابط تجاری مستلزم برقراری ارتباطات بانکی است که این امر اکنون در سطح بانک های کوچک وجود دارد ولی باید برای پروژه های بزرگتر، بانک های اصلی را در این امر مشارکت داد.
    رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: ما به عراق و سوریه در سرکوب داعش کمک کردیم ولی برخی از کشورها از آنان حمایت می کنند و نمی گذارند که آنها از بین بروند و فقط از جایی به جای دیگر مهاجرت می کنند.
    همچنین در این دیدار پیو گارسیا اسکود رو رئیس مجلس سنای اسپانیا گفت: من به نمایندگی از طرف پادشاه، نخست وزیر و پارلمان اسپانیا به تهران سفر کرده ام تا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت کرده و پیام تبریک را ابلاغ نمایم.
    وی ادامه داد: مراسم تحلیف بسار موفقت آمیز برگزار شد و من خیلی خوشحالم که در این مراسم شرکت داشتم.
    رئیس مجلس سنای اسپانیا با تاکید بر لزوم گسترش همکاری های پارلمانی و سیاسی و اقتصادی میان دو کشور تصریح کرد: علاوه بر گروه های دوستی می توان کارگروه هایی را جهت همکاری در موضوعات مختلف تشکیل داد زیرا تا حدود زیادی قانونگذاری در ایران و اسپانیا به هم شباهت دارد.
    وی با اشاره به جلسه ای درخصوص تسهیل صنعت توریسم گفت: در این جلسه به نتایج خوبی دست یافتیم و تلاش می کنیم که در صدور ویزا و برقراری پروازهای مستقیم به گسترش این صنعت کمک کنیم.
    پیو گارسیا اسکود رو همچنین با اشاره به خطر گسترش تروریسم در جهان تاکید کرد: ما خود درگیر تروریسم داخلی بوده ایم و به خوبی با خطرات آنان آشنا هستیم اما توانستیم آنها را سرکوب کنیم اما حالا با خطر وجود آنها در اروپا مواجه هستیم.
    وی تصریح کرد: کشورهای جهان برای سرکوب تروریسم باید با یکدیگر همکاری داشته و باید جلوی پیشروی آنها را بگیرند.
    رئیس مجلس سنای اسپانیا ادامه داد: درخصوص تروریسم هر کاری انجام دهیم باعث نجات جان انسان ها می شود و هر دولتی در جهان باید این امر را در اولویت کاری خود قرار دهد.
    وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بزودی روابط تجاری گسترده ای میان دو کشور آغاز شود و در این خصوص تبادل تجربیات صورت پذیرد.
    دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس ملی مالی:
    ایران از توسعه همکاری ها با مالی استقبال می کند
    رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همواره خواهان ارتقاء روابط و تعاملات با مالی است.
     آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه 15 مرداد) با ایساکا سیدیبه رئیس مجلس ملی مالی دیدار و گفت وگو کرد.
    لاریجانی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور ایران و مالی گفت: حضور هیات پارلمانی مالی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری نمایانگر عمق دوستی و روابط مثبت دو کشور است.
    رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور مالی کشوری مستقل بوده و جمهوری اسلامی همواره خواهان ارتقا و افزایش سطح روابط و تعاملات اقتصادی، سیاسی و تجاری با این کشور است.
    وی ظرفیت های دو کشور ایران و مالی را بسیار مطلوب و چشمگیر دانست و گفت: قطعاً مقامات دو کشور به ویژه پارلمان های ایران و مالی باید از این ظرفیت ها برای توسعه روابط استفاده کنند.
    رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره به بروز بحران های امنیتی و تروریستی در برخی از کشورهای آفریقایی تصریح کرد: در شرایط کنونی مسئله تروریسم به یک بحران و مشکل بزرگ و جدی تبدیل شده و قطعاً باید با جدیت با آن مبارزه کرد.
    در این دیدار ایساکا سیدیبه رئیس مجلس ملی مالی روابط میان ایران و مالی را سازنده خواند و گفت: خوشبختانه سطح تعاملات و روابط دو کشور در حال ارتقا و گسترش است و باید با تلاش بیشتر این همکاری ها را افزایش داد.
    وی با اشاره به بروز بحران های تروریستی و امنیتی در کشور مالی افزود: این بحران به یک مشکل جدی برای کشور و مردم ما تبدیل شده و مبارزه با تروریست ها بسیار دشوار است.
    رئیس مجلس ملی مالی با بیان اینکه تروریسم به مانع بزرگی برای توسعه مالی تبدیل شده است، گفت: ما در تلاش هستیم که ارتشی قوی برای مقابله با گروه های تروریستی تشکیل دهیم.

    دکتر لاریجانی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی شیلی مطرح کرد:
    تقویت روابط پارلمانی راهکار گسترش همکاری های ایران و شیلی
    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با کشورهای دوست استقبال می کند و یکی از راه های گسترش این روابط، ارتقای سطح تعاملات پارلمانی است.
    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت دکتر علی لاریجانی ظهر امروز (یکشنبه 15 مرداد) در دیدار با ایوان فلورس رئیس گروه دوستی پارلمانی شیلی و ایران گفت: شرکت های ایرانی تعاملات زیادی با کشورهای اروپایی دارند و برای اینکه با ظرفیت های کشور شما آشنا شوند، نیازمند شناخت زمینه های فعالیت دو کشور توسط تجار است که در این مسیر اتاق بازرگانی می تواند تاثیرگذار باشد.
    همچنین در این دیدار ایوان فلورس اظهار داشت: من به نمایندگی از رئیس جمهور کشورم برای شرکت در مراسم حاضر شدم و پیام تبریک ایشان را نیز ابلاغ کردم و خیلی خوشحالم که از نزدیک ایران را دیدم.
    وی افزود: ایران کشور پیشرفته ای است و من از توسعه و پیشرفت های ایران سخنان زیادی شنیده بودم ولی اکنون از نزدیک آن را لمس کردم و برایم بسیار جالب توجه بود.
    رئیس گروه دوستی پارلمانی شیلی و ایران گفت: نمایندگان ما در پارلمان بسیار علاقه مند به گسترش ارتباط با کشورهای خاورمیانه هستند و ما معتقدیم که در این مسیر باید روابط پارلمانی را گسترش دهیم و هیات هایی اعزام شوند تا این تعاملات و شناخت صورت پذیرد.
    وی در ادامه اظهار داشت: چند ماه گذشته هیاتی از ایران به شیلی سفر کردند و در آنجا ملاقات های خوبی صورت گرفت و در اثر این تعاملات، ما بیشتر خواهان افزایش روابط اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک را ایران هستیم.
    ایوان فلورس در پایان پیشنهاد داد که کمیسیون سیاست خارجی دو کشور زمینه های افزایش ارتباطات پارلمانی و سیاسی را فراهم نمایند که در پی فعالیت این کمیسیون، هیات های تجاری هم ملاقات هایی را انجام داده و پس از شناخت نیازها و امکانات، تبادلات مورد نظر صورت پذیرد.

    برچسب ها