عصر خودرو

امضای ۱۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی

عصر بازار- صنعت پتروشیمی ایران در آینده نزدیک، ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید خارجی را در مسیر توسعه جذب می‌کند.

امضای ۱۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از نیپنا، پس از اجرایی شدن برجام در دولت یازدهم، به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای طرح های جدید و دستیابی به افزایش تولید، شرکت ملی صنایع پتروشیمی در قالب سیاست های دولت و درچارچوب نظام اقتصادی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی به برقراری و تقویت تعاملات داخلی و بین المللی برای جذب سرمایه گذاران خارجی برای تأمین منابع مالی و دانش‌های فنی به‌روز مورد نیاز توسعه این صنعت متمرکز شده است.
    آگاهی کامل شرکت های خارجی از امنیت و مزایای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران سبب شد تا در پسابرجام، کشور با سیل علاقه مندان و سرمایه گذاران این صنعت روبرو شود؛ خوراک فراوان، دسترسی به آب های آزاد، نیروی انسانی جوان و متخصص، بازار بزرگ و رو به رشد داخلی محصولات پتروشیمی، زیرساخت های لازم و ... همه از فرصت های مناسب سودآوری و ارزش افزایی صنعت پتروشیمی کشور است.
    در این میان حسین علیمراد مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که بازگشت سرمایه در صنعت پتروشیمی ایران تضمین و تایید شده است، گفت: با نهایی شدن مذاکرات و فراهم شدن شرایط لازم در آینده نزدیک، 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید خارجی در صنعت پتروشیمی کشورمان با مشارکت 3 شرکت اروپایی جذب خواهد شد.
    وی افزود: پس از برجام 10 میلیارد دلار تفاهم نامه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در صنعت پتروشیمی ‌با کشورهای اروپایی و آسیای شرقی امضا شده است و بزودی بخشی از آن که از سوی شرکت های معتبر اروپایی انجام می شود منجر به عقد قرارداد نهایی شده و جذب صنعت پتروشیمی کشورمان خواهد شد.
    علیمراد تصریح کرد: در چند هفته گذشته روند مذاکره با این شرکت ها وارد مرحله ای جدید شده است و می تواند گفت که ورود سرمایه گذاری های جدید به طرح های توسعه ای در صنعت پتروشیمی ایران در حال تحقق است.
    تحلیل گران انرژی اعتقاد دارند که روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران که در 2 سال گذشته روندی صعودی را تجربه می کند از امسال با برطرف شدن برخی از موانع موجود شتاب خواهد یافت و خوشبختانه شاهد هستیم که در دوران پسابرجام همزمان با پایان تحریم های غیرقانونی علیه صنعت پتروشیمی ایران، مذاکره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مجتمع های پتروشیمی با شرکت های برگ علاقه مند به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران در حال نهایی شدن است .
    از سوی دیگر افزون بر تلاش برای ورود سرمایه گذاری های جدید و انتقال دانش فنی نوین به صنعت پتروشیمی کشورمان باید این نکته را مورد توجه قرار داد که با توجه به فضای مثبت پدید آمده درعرصه دیپلماسی، با برنامه ریزی های انجام شده، تنوع تولید محصولات و مقاصد جدید صادراتی به عنوان ٢ راهبرد مهم در صنعت پتروشیمی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر تقاضاها از سراسر جهان برای محصولات پتروشیمی ایران در حال افزایش است.

    برچسب ها