عصر خودرو

وزیر نفت :

ایران و اندونزی رابطه نزدیکی در بازار نفت دارند

عصر بازار- وزیر نفت رابطه ایران و اندونزی را در سطح بازار جهانی نفت نزدیک و سازنده عنوان کرد و گفت: ایران و اندونزی رابطه نزدیکی در بخش خرید و فروش و همچنین توسعه و سرمایه‌گذاری میدان‌های نفتی دارند.

ایران و اندونزی رابطه نزدیکی در بازار نفت دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، بیژن زنگنه امروز (یکشنبه) در دیدار با لوهوت بینسار پانجاتیان، وزیر هماهنگ کننده امور دریایی جمهوری اندونزی با قدردانی حضور هیئت اندونزی در مراسم تحلیف دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی افزود: روابط ایران و اندونزی به‌عنوان 2 کشور بزرگ مسلمان همیشه دوستانه و مستحکم بوده است.
    وی با بیان این که بخش نفت و گاز از زمینه های است که ایران و اندونزی می توانند در آن روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند، اضافه کرد: شرکت پرتامینا (شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی) رابطه نزدیکی با شرکت ملی نفت ایران در بخش خرید و فروش و همچنین توسعه و سرمایه‌گذاری میدان‌های نفتی دارد.
    لوهوت بینسار پانجاتیان، وزیر هماهنگ کننده امور دریایی جمهوری اندونزی نیز در این دیدار، از ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای تمدن غنی در جهان نام برد و گفت: تحریم‎ها نتوانسته توسعه ایران را متوقف کند.
    وی با بیان این که اندونزی با جمعیت 261 میلیونی و رشد اقتصادی پنج درصدی در شرق آسیا با هند و چین در حال رقابت است، تصریح کرد: این کشور در پی گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف به ویژه ایران است.
    وزیر هماهنگ کننده امور دریایی جمهوری اندونزی در این دیدار پیام ویژه رئیس جمهور اندونزی را به وزیر نفت داد تا آن تقدیم حسن روحانی، ریاست جمهوری ایران کند.
     شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) چندی پیش با هدف مطالعه دو میدان نفتی، یادداشت تفاهم همکاری (MOU) و قرارداد محرمانگی امضا کردند.
    این تفاهمنامه با هدف مطالعه دو میدان نفتی منصوری و آب تیمور امضا شد.

    برچسب ها