عصر خودرو

در ترکیه اتفاق افتاد ؛

صادرات ۲ میلیارد دلاری در ۶ ماه به ۱۵۰ کشور با تولید فرآورده‌های نفتی

عصر بازار- کشور ترکیه وارد کننده نفت و گاز است اما با سرمایه گذاری و تمرکز بر تولید محصولات با ارزش افزوده و پایین دستی توانسته است علاوه بر ایجاد اشتغال گسترده، محصولات با ارزش افزوده پلاستیکی را به دیگر کشورهای جهان از جمله ایران صادر نماید.

صادرات ۲ میلیارد دلاری در ۶ ماه به ۱۵۰ کشور با تولید فرآورده‌های نفتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری  اقتصاد مقاومتی ،میزان صادرات محصولات پلاستیکی کشور ترکیه در 6 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی از 2 میلیارد دلار فراتر رفته که نشان از رشد 1.8 درصدی صادرات این بخش دارد.

    ترکیه توانسته است با تمرکز بر تولید محصولات پایین دستی از فرآورده های نفتی و گازی، در 6 ماه ابتدایی سال جاری بیش از 4.7 میلیون تن محصولات پلاستیکی تولید نماید و حدود 800 هزار تن آن را به قیمت 2.1 میلیارد دلار به بیش از 150 کشور جهان صادر نماید.

    این در حالیست که کشور ترکیه وارد کننده نفت و گاز محسوب میشود و منابع داخلی ترکیه کفاف مصرف انرژی داخلی این کشور را نمیدهد. در واقع ترکیه با واردات نفت و گاز و فرآوری آن توانسته است علاوه بر ایجاد اشتغال گسترده برای مردم کشورش، محصولات با ارزش افزوده پلاستیکی را به دیگر کشورهای جهان از جمله ایران صادر نماید.

    به این ترتیب ایران با وجود بهره مندی از ذخایر عظیم نفت و گاز، از فرصت فرآوری آن ها و ایجاد اشتغال و بی نیازی از واردات چشم پوشی کرده و نفت خود را به ترکیه صادر کرده است. اما در مقابل ترکیه با استفاده از نفت و گاز وارداتی، با تکیه بر رونق تولید محصولات با ارزش افزوده و پایین دستی به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی تبدیل شده است.

    در حال حاضر کشور ترکیه دومین تولیدکننده بزرگ محصولات پلاستیکی در اروپا و ششمین تولیدکننده این محصولات در جهان به شمار میرود و بیش از 6500 شرکت و بیش از 250 هزار نفر در بخش تولید محصولات پلاستیکی ترکیه مشغول فعالیت هستند.

    انتظار میرود تولید محصولات پلاستیکی ترکیه همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد و تا پایان سال جاری میلادی به بیش از 9.4 میلیون تن معادل 35.5 میلیارد دلار برسد که رقمی قابل توجهی محسوب میشود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو