عصر خودرو

با هدف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا؛

آغاز پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه به زودی

عصر بازار- با هدف جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا با فناوری‌های بالا، پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه آغاز می‌شود.

آغاز پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه به زودی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، محمود خواجه نصیری از پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری خبر داد و گفت: این صندوق در هفته دوم شهریورماه سال جاری پذیره نویسی می شود.

    وی افزود:بر این اساس، با هدف جذب منابع مالی و به منظور سرمایه گذاری در طرح های مخاطره پذیر، اقدام به پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری کرده ایم؛ به این معنا که صندوق جسورانه آرمانی با هدف جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نو پای دارای فناوری بالا و ظرفیت رشد سریع، تشکیل شده و هدف آن کسب بیشترین بازده اقتصادی در برابر پذیرش ریسک بالا است.

    خواجه نصیری تاکید کرد: پیرو فعالیت های یکسال گذشته، اکنون این امکان فراهم شده که آن دسته از سرمایه‌گذاران حقوقی یا حقیقی که تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه دارند، بتوانند پرتفوی سرمایه گذاری خود را با سرمایه‌گذاری در این صندوق و مشارکت در رشد و توسعه صنایع نوظهور و فن‌آوری‌های پیشرفته تنوع بخشند.

    به گفته وی، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه، این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد که بدون درگیر شدن مستقیم آنها در چالش‌ها و پیچیدگی‌های صنعت سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر، بتوانند از مزایا و منافع آن برخوردار شوند.

    مدیر سابق اداره نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس تصریح کرد: پس از فراخوان ارائه شده در خرداد ماه 96 طرح های متعددی در حوزه هایی از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات( ICT)، سلامت و بهداشت، فناوری های مالی، پایین دستی صنایع آبی و پتروشیمی و حوزه فرهنگ و تولید محتوی دریافت شد که پس از بررسی آنها در کمیته سرمایه گذاری، تعدادی ازاین طرح ها به منظور سرمایه گذاری توسط صندوق جسورانه آرمانی انتخاب شده اند.

    خواجه نصیری با بیان اینکه پذیره نویسی در راستای جذب جذب منابع مالی برای این طرح ها خواهد بود گفت: با توجه به مجوز 60 میلیارد تومانی برای جذب منابع مالی دراین صندوق، مرحله اول پذیره نویسی به منظور جذب بخشی از این مبلغ در هفته دوم شهریور انجام خواهد شد.

    خواجه نصیری در ادامه؛ نام گذاری امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید -اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری را مدنظر قرار داد و گفت :علاوه بر کسب بازدهی از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در این زمینه، کمک به رشد اقتصادی، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و توسعه فن‌آوری از دیگر اهداف این صندوق به حساب می‌آیند.

    وی تصریح کرد: شناسایی فرصت های جذاب صندوق در شرکت های در حال رشد و دانش بنیان و ایجاد تعامل با اکوسیستم دانش محور به منظور بسترسازی برای توسعه و نمو ایده های برتر، اولویت صندوق جسورانه توسعه فناوری آرمانی است .

    برچسب ها