عصر خودرو

برای مقابله با تحریم‌های عربی؛

ترکیه به قطر پیشنهاد تولید مشارکتی موادغذایی داد

عصر بازار- وزیر اقتصاد ترکیه گفت که ترکیه به قطر که تحت تحریم تجاری کشورهای عربی خلیج‌فارس قرار دارد، مواد خام می‌فرستد تا برای تولید غذا در کارخانه‌های محلی مورد استفاده قرار بگیرد.

ترکیه به قطر پیشنهاد تولید مشارکتی موادغذایی داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در 5 جون امسال بحرین، مصر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، با اتهام حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی این کشورها، روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع کردند. کویت التیماتوم 4 کشور عربی را که شامل 13 تقاضا از قطر بود به دوحه تحویل داد و قطر این تقاضاها را رد کرد.

    دوشنبه هفته گذشته قطر بر علیه عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد و اعلام کرد که تحریم‌های اقتصادی قوانین تجارت را نقض می‌کند و از این سازمان تقاضا کرد با دولت‌های تحریم کننده مذاکره کند.

    به گزارش آژانس خبری آنادولو، وزیر اقتصاد ترکیه در مذاکرات تجاری قطر-ترکیه گفت: تولید می‌تواند اینجا در ترکیه آغاز شود اما در قطر ادامه پیدا کند؛ یکی از مهمترین چیزهایی که ما در اهداف آینده خود به آن نیازمندیم این است که تامین نیازهای انرژی و مواد خام ما به طور مداوم برقرار باشد. 

    طبق گفته زی‌بک‌چی، ترکیه 221 هواپیمای باربری با کالاهای مورد نیاز روزمره را از آغاز تحریم قطر به این کشور ارسال کرده است.

    برچسب ها