عصر خودرو

سمات خبر داد:

صدور ۳۶ هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه

عصر بازار- معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: تعداد ۳۶ هزار کد جدید سهامداری در تیرماه امسال در بازار سرمایه صادر شد.

صدور ۳۶ هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سمات، فریبا اخوان افزود: شرکت سپرده گذاری مرکزی در ماه گذشته 36 هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه صادر کرد تا تعداد کدهای سهامداری به رقم 9 میلیون و 458 هزار کد برسد.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 4 میلیون و 850 هزار مرد و 2 میلیون و 289 هزار زن در بازار سرمایه کد سهامداری دریافت کرده اند، علاوه بر اینکه بیش از 53 هزار کد حقوقی و 878 کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.

    اخوان از صدور 10 کد سهامدار خارجی جدید در ماه گذشته خبر داد، افزود: 4 سهامدار حقیقی از کشورهای امارات و افغانستان (3 نفر) و 6 سرمایه گذار حقوقی خارجی از کشورهای گرجستان، ترکیه و ارمنستان و امارات (هرکدام 2 شرکت) تیرماه کد سهامداری خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت کردند.

    معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن گفت: حدود 22 نفر در ماه گذشته با خرید اوراق تسهیلات حق مسکن وارد فرآیند دریافت این تسهیلات شدند.

    اخوان در خصوص سهامداران فعال بازار سرمایه در تیر 96 گفت: حدود 202 هزار کد حداقل یک تا 10 معامله (خرید یا فروش)، 19 هزار کد بین 11 تا 20 معامله و 25 هزار کد نیز بیش از 20 معامله را در ماه گذشته انجام دادند.

    برچسب ها