عصر خودرو

کرباسیان:

شرق عسلویه قطب سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود

عصر بازار- درپی اعلام برنده مناقصه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: این منطقه ویژه به زودی به قطب سرمایه‌گذاری خارجی ایران تبدیل خواهد شد.

شرق عسلویه قطب سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - با اشاره به آخرین وضعیت منطقه ویژه پارسیان اظهار کرد: قرارداد با پیمانکار منطقه ویژه پارسیان منعقد و عملیات اجرایی ساخت بندر نیز آغاز شده است و وزیر نفت حمایت کامل این وزارتخانه را برای تامین گاز و احداث پتروشیمی اعلام کرده است.

    آنچه به گفته کرباسیان به عنوان حمایت وزارت نفت برای تامین گاز منطقه ویژه پارسیان مطرح شده است، از این رو اهمیت دارد که این منطقه به عنوان منطقه ویژه استقرار صنایع انرژی بر شروع به کار کرده است، چرا که  نزدیکی به مخزن گازی پارس جنوبی، دسترسی به خطوط حمل ونقل دریایی، وجود گاز شیرین به میزان قابل برداشت بالاتر از 100 میلیون مترمکعب در روز، افزایش توانمندی های هم زمان کرانه و پس کرانه با استفاده از ظرفیت های توسعه ساحلی  و دسترسی به منابع آب باعث شده این منطقه دارای مزیت بالا برای سرمایه گذاری روی صنایع انرژی‌بر باشد. اینها همه مزیت های دسترسی به انرژی آسان و مسیرهای صادراتی است.

    تشکیل کار گروه مشترک با شرکت پتروشیمی دیگر موضوعی بود که این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به آن اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر کارگروه مشترکی با پتروشیمی تشکیل شده است که باعث شده پروژه ها مورد اجرا در این کارگروه قرار بگیرند.

    وی در ادامه افزود: تا کنون پنج سرمایه‌گذار داخلی برای فعالیت در این منطقه مراجعه کرده‌ و زمین های خود را نیز دریافت کرده‌اند که عملیات مهندسی نیز در آن منطقه شروع شده است.

    کرباسیان در ادامه با اشاره به ورود شرکت های خارجی نیز عنوان کرد: دو شرکت خارجی بین المللی نیز از جانب شرکت پتروشیمی برای فعالیت در این منطقه معرفی شدند که آماده سرمایه گذاری هستند. مجموع این اوصاف نشان می‌دهد که منطقه پارسیان یکی از زمینه های جدی سرمایه گذاری خارجی در ایران خواهد بود.

    برچسب ها