عصر خودرو

رئیس اتحادیه آهن و فولاد:

آهن طی ۲ ماه اخیر ۴۰ درصد گران شد

عصر بازار- رئیس اتحادیه آهن و فولاد با بیان اینکه گرانی مواد اولیه و نوسانات قیمت جهانی باعث شده تا قیمت آهن در سطح بازار از ابتدای تیرماه تاکنون ۴۰ درصد افزایش پیدا کند، گفت:سود افزایش آهن قیمت فقط به جیب تولیدکنندگان مواد اولیه می رسد.

آهن طی ۲ ماه اخیر ۴۰ درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمد آزاد با اشاره به اینکه در توافق جدید آهن فروشان و سازمان امور مالیاتی تخفیف 94 درصدی لحاظ کرده است، اظهارداشت: براساس این توافق آهن فروشان فقط نیم درصد از درآمد خود را صرف پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند کرد.

    وی با بیان اینکه امیدواریم با این توافق بخشی از آهن فروشان که مغازه های خود را تعطیل کرده بودند به بازار کار برگردند، افزود: البته بازار آهن همچنان درگیر رکود است با این وجود گرانی مواد اولیه و نوسانات قیمت جهانی باعث شده تا قیمت آهن در سطح بازار از ابتدای تیرماه تاکنون 40 درصد افزایش پیدا کند.

    رئیس اتحادیه آهن فولاد تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلو تیرآهن از 1600 تومان به 2 هزار و 10 تومان و هر کیلو میلگرد از 1800 تومان به 2500 تومان رسیده است. همچنین قیمت ورق های فولادی هم از 2300 تومان به 2900 تومان رسیده است.

    وی با اعلام اینکه سود این افزایش قیمت فقط به جیب تولیدکنندگان مواد اولیه می رسد، گفت: در حال حاضر قیمت شمش آهن از 1350 تومان به 2 هزار تومان رسیده است.

    برچسب ها