عصر خودرو

موسسه سرمایه‌گذاری «مک‌‌کواری» هشدار داد

ادامه کندی رشد اقتصاد جهان تا سال ۲۰۱۶

عصر بازار: موسسه سرمایه‌گذاری «مک‌کواری سکیوریتیز» در آخرین پیش‌بینی خود از چشم‌انداز اقتصادی جهان هشدار داد: کندی رشد اقتصاد جهان تا سال ۲۰۱۶ میلادی ادامه خواهد یافت.

ادامه کندی رشد اقتصاد جهان تا سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، موسسه سرمایه‌گذاری «مک‌کواری سکیوریتیز» در آخرین چشم‌انداز کلان خود از اقتصاد جهان اعلام کرد: اصلی‌ترین خطر پیش‌روی رشد اقتصادی جهان در سال 2016 میلادی، تضعیف صادرکنندگان نفت و مواد خام، نظیر اقتصادهای نوظهور و کاهش مبادلات آنها، گسترش ریسک اعتبارات و کاهش قابل توجه سرمایه جهانی خواهد بود.

    به‌گزارش پایگاه اینترنتی کمادیتی آنلاین، موسسه مک‌کواری اعلام کرد: رشد ملایم اقتصادهای پیشرفته، با تضعیف قابل‌توجه بازار صادرات نفت و مواد خام و بازارهای نوظهور، خنثی شده که این مساله با کاهش قابل توجه قیمت انرژی تقویت شده است اما بخش خدمات در اقتصادهای پیشرفته همچنان پررونق باقی مانده است.
    بنابر اعلام مک‌کواری، رشد واقعی تولید ناخالص داخلی آمریکا همچنان پایدار و اندکی بیشتر از سرعت معمول بوده است که بخش عمده آن به‌دلیل هزینه مصرف‌کننده قوی، تقویت بخش ساخت و ساز مسکن و ادامه رونق فعالیت‌های خدماتی بوده است.

    این موسسه همچنین، دو پیش‌بینی اصلی را برای اقتصاد جهان در سال 2016 مطرح کرده که شامل موارد ذیل می‌شود:

    در پیش‌بینی نخست، مک‌کواری معتقد است، ایالات متحده در مسیر افزایش تدریجی نرخ بهره قرار دارد. طبق پیش‌بینی مک‌کواری، به احتمال 65 درصد در ماه دسامبر این اتفاق می‌افتد. پیش‌بینی‌های بعدی مک‌کواری برای افزایش نرخ بهره، ماه اکتبر با 5 درصد و سه‌ماهه نخست سال 2016 میلادی، با احتمال 30 درصد هستند که این عدم قطعیت از تاکید فدرال‌رزرو برای تاریخی که اقتصاد آمریکا به ثبات کافی رسیده باشد، نشات می‌گیرد.

    در دومین پیش‌بینی، مک‌کواری بر این باور است که مقامات چینی همچنان تمایل و توانایی برای کنترل ارزش یوآن را خواهند داشت که طبق پیش‌بینی‌ها، دولت چین ارزش یوآن را حدود 2 الی 3 درصد دیگر در برابر ارزش دلار در پایان سال 2016 میلادی کاهش خواهد داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها