عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان اعلام کرد؛

سبقت بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بازارهای رقیب

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان اعلام کرد: طی چهار ماه اول سال ۹۶ صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به بازارهای پول، ارز، سکه طلا و مسکن بازدهی بالاتر و مناسب‌تری را کسب کردند.

سبقت بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از بازارهای رقیب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان، محمد صدرائی، با اعلام خبر فوق ابراز داشت: طی چهار ماه اول سال 96 میانگین بازدهی 20 صندوق سرمایه‌گذاری برتر، 10 درصد بوده است و 10 صندوق برتر این صنعت نرخ بازدهی 9 تا 20 درصدی را ثبت کردند؛ این در حالی است که بانک‌ها برای این دوره، بازدهی 5 درصدی داشته و بازده بازارهای رقیب یعنی ارز، سکه طلا و مسکن به ترتیب 0.12، 0.13 و 1.15 درصد بوده است.

    وی با تأکید بر اینکه میانگین بازدهی صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری با بازارهای رقیب اختلاف معنادار و زیادی دارد، توضیح داد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با دلایلی نظیر ارائه خدمات مدیریت حرفه ای دارایی با هزینه کمتر، متنوع سازی سبد دارایی ها، نقدشوندگی مطلوب واحدهای سرمایه گذاری، شفافیت عملیاتی و نظارت مستمر مقامات، توانسته اند مخاطرات ناشی از هیجانات بازار و نوسانات اقتصادی را کنترل کرده و سودآوری خوبی داشته باشند؛ بنابراین، سرمایه گذاری در آن‌ها اغلب گزینه های مناسبی محسوب می‌شوند و این موضوع فقط به ایران بر نمی‌گردد و در سطح جهان نیز این صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد.

    مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان در ادامه برخی از دلایل کلان عملکرد مناسب صندوق‌های سرمایه‌گذاری را برشمرد و گفت: کاهش نرخ تورم، افزایش رشد اقتصادی، کاهش نرخ سپرده‌های بانکی، گزارش‌های مناسب سه‌ماهه ناشران بورسی، سودآور شدن شرکت‌ها، اصلاح قیمت سهام شرکت‌ها و افزایش قیمت‌های جهانی برخی کالاها، از جمله مهم‌ترین محرک‌های رشد بازار سرمایه و به تبع آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده است.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به ثبات نسبی این بازارها در مدت اخیر، توجه عموم به بازار سرمایه جلب شده و منابع بیشتری به سمت آن سرازیر شده است. سال 1396 در حالی آغاز شد که شاخص بازار بورس در کانال 77 هزار واحدی قرار داشت و در پایان تیرماه وارد محدوده 81 هزار واحدی شد و این نشان از رشد چهار درصدی شاخص بورس دارد.

    مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان افزود: افزون بر این، نشانه هایی از جمله بهبود سودآوری ناشران بورسی و گزارش های مالی، برگزاری مجامع امیدوارکننده و به دنبال آن بازگشایی نمادهای با ارزش بالای بازار سرمایه و سوق نقدینگی به سمت آن‌ها، به بهبود وضعیت بازار سرمایه کمک بسیاری کرده و از مهم‌ترین عوامل بازگشت رونق به بورس محسوب می‌شوند؛ در این بین عملکرد حرفه‌ای صندوق‌های سرمایه‌گذاری سبب بازده بالاتر نسبت به شاخص کل بورس بوده است.

    صدرائی در ادامه تصریح کرد: گزارش های ماهانه منتشر شده صندوق ها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی از رشد تعداد سرمایه گذاران در این حوزه است؛ به طوری که تعداد سرمایه‌گذاران از پایان سال 1394 که در حدود 800 هزار نفر بوده به حدود دو میلیون نفر در پایان خرداد 1396 رسیده است؛ در واقع تعداد سرمایه گذاران در این صنعت طی یک سال و سه ماه گذشته بیش از دو برابر رشد را تجربه کرده است.

    این اقتصاددان با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در این صنعت از 60 هزار میلیارد تومان به 132 هزار میلیارد تومان رسیده است، معتقد است که این رشد خیره‌کننده بیانگر وجود پتانسیل های روبه رشد این نهادهای مالی متناسب با کارایی‌های اقتصادی است.

    مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان در پایان اظهار داشت: صندوق های سرمایه گذاری امکان پرداخت نرخ واقعی سود اقتصادی را برای سرمایه گذاران مهیا کرده‌اند و نقش خود را در اقتصاد به خوبی انجام می دهند. کارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یک ابزار مالی توانمند غیرقابل انکار است و در واقع می توان از صندوق های سرمایه‌گذاری به عنوان مسیری برای ورود عموم جامعه به بازار سرمایه نام برد.

    این گزارش حاکی است، طی چهار ماه اول سال 96 میانگین بازدهی 20 صندوق سرمایه‌گذاری برتر کشور 10 درصد بوده است؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری «کارگزاری پارسیان»، «آسمان یکم»، «نقش‌جهان»، «آسمان آرمانی سهام»، «بانک اقتصاد نوین»، «توسعه صادرات»، «باران کشاورزی»، «کوثر»، «گنجینه بهمن» و «نوین نگر آسیا»، «کاریزما»، «توسعه سرمایه نیکی»، «بانک گردشگری»، «پارس»، «نیکوکاری ایتام برکت»، «گنجینه الماس پایدار»، «فیروزه موفقیت»، «کارآفرین»، «تجربه ایرانیان» و «پاداش سرمایه بهگزین»، به ترتیب بیشترین بازدهی را طی این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

    برچسب ها