عصر خودرو

ترکان:

صادرات مناطق آزاد به یک میلیارد دلار افزایش می یابد

عصر بازار- مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به تحقق برنامه افزایش ۳۰ درصدی صادرات مناطق آزاد در سال گذشته اعلام کرد: امسال افزایش صادرات کالاهای تولید شده در مناطق آزاد به یک میلیارد دلار را هدف گذاری کرده ایم.

صادرات مناطق آزاد به یک میلیارد دلار افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس، اکبر ترکان در جریان سفر دو روزه خود به ارس و افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه با سرمایه گذاری 800 میلیارد ریالی، از تحقق نرخ رشد با اشتغال مناسب در ارس خبر داد و گفت: نرخ رشد با اشتغال مناسب جزو اهداف مناطق آزاد ایران است که ارس در این زمینه گام های موثری برداشته است.

    وی افزود: خط مشی و ریل گذاری اصلی مناطق آزاد عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
    وی اظهار کرد: بعضی از صنایع بزرگ برای ایجاد هر نفر اشتغال به یک میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارند، در حالیکه ما علاقمند به سرمایه گذاری 20هزار دلاری به ازای هر نفر اشتغال هستیم.
    ترکان با بیان اینکه کارهای خوبی برای اجرای نرخ رشد بالا و اشتغال مناسب در منطقه آزاد ارس انجام شده است، تحقق 350 شغل در سه ماهه نخست امسال بر اساس پیش بینی ایجاد یکهزار و 900 نفر شغل در سالجاری را بیانگر موفقیت برنامه های ارس برشمرد.
    وی ، از تحقق افزایش 30 درصدی صادرات مناطق آزاد در سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش صادرات از 620 میلیون دلار در سال 1394 به 830 میلیون دلار در سال 1395 هدف گذاری افزایش 30 درصدی صادرات از مناطق آزاد را محقق کرد.
    ترکان گفت: سال گذشته زیرساخت های برق، گاز و سیستم مدرن آب و فاضلاب در ارس احداث شد و اکنون عمده زیرساخت های ارس برای سرمایه گذاری های مختلف ساخته شده است.
    به گزارش ایرنا، در جریان این سفر، تعداد 13 پروژه با اعتباری معادل 800 میلیارد ریال در این منطقه آزاد افتتاح و کلنگ زنی شد.
    منطقه آزاد ارس در 137 کیلومتری شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد و یکی از قطب های عمده دانشگاهی و صنعتی ایران محسوب می شود.
    شهر جلفا به عنوان مرکز منطقه ارس، در زمینه تجاری و گمرکی دارای پیشینه صد ساله بوده و مرز مشترک ایران و جمهوری خودمختار نخجوان در شهر جلفا، به عنوان پرترددترین مرز مسافری ایران پس از فرودگاه های تهران مطرح است.

    برچسب ها