عصر خودرو

در دیدار ربیعی با وزیر کار کرواسی اعلام شد ؛

کرواسی خریدار جدید محصولات پتروشیمی ایران

عصر بازار- افزایش مناسبات اقتصادی از جمله خرید محصولات پتروشیمی از ایران در کنار توسعه همکاری‌ها در زمینه مهارت‌آموزی از موارد مهم دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مارکو لاوویچ وزیر کار و بازنشستگی کرواسی بود.

کرواسی خریدار جدید محصولات پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزبان وزیر کار و امور بازنشستگی کرواسی بود تا در خصوص مباحث مختلف از جمله مهارت‌آموزی، تعلیم اجتماعی و بازنشستگی و سایر مناسبات بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کنند.

    بر اساس این گزارش، علی ربیعی در ابتدا ضمن ابراز امیدواری از افزایش مناسبات اقتصادی میان ایران و کرواسی، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که اکنون در حال رایزنی و پیگیری است، تسهیل زمینه تبادلات بین بانکی است تا نقل و انتقالات ارز با سهولت انجام پذیرد.

    وی افزود: یکی از مواردی که در این نشست مورد توافق قرار گرفت انتقال تکنولوژی ژنراتور در سد خداآفرین بود که ارزش آن بیش از 10 میلیون یورو است.

    وزیر کار همچنین از توافق برای صادرات محصولات پتروشیمی به کرواسی خبر داد و گفت: کرواسی یکی از مشتری‌های محصولات پتروشیمی ایران خواهد بود و توافقات اولیه در این زمینه انجام شده است.

    ربیعی همچنین در خصوص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی برای شرکت مسافربری رجا با همکاری شرکت‌های کرواسی خبر داد و گفت: علاوه بر این در صنعت کشتی‌رانی ایران با شرکت‌های کرواسی رایزنی‌هایی انجام شده تا در این بخش توسعه فعالیت‌ها را دنبال کنیم.

    وی با اشاره به اینکه در زمینه مهارت‌آموزی و فنی و حرفه‌ای و انتقال مربی برای افزایش کارکرد آموزشی در این حوزه رایزنی‌هایی انجام شد و علاوه بر آن موضوع تأمین اجتماعی و بازنشستگی و انتقال تجربیات مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

    مارکو لاوویچ وزیر کار و بازنشستگی کرواسی در این نشست از توسعه همکاری‌ها و افزایش مناسبات اقتصادی با ایران استقبال کرد و گفت: در زمینه‌های مختلفی از جمله پتروشیمی، مهارت‌آموزی، آموزش، کشتی‌رانی و لوکوموتیوسازی توافقاتی داشتیم.

    وی افزود: همچنین دو روز پیش شرکت‌هایی از کرواسی به ایران آمدند که در مجموع یکی از شرکت‌ها برای انتقال تکنولوژی به صنعت سدسازی ایران قرارداد 10 میلیون یورویی امضا کرد.

    وزیر کار و بازنشستگی کرواسی همچنین دیگر حوزه‌های مورد همکاری را انتقال تجربیات بازنشستگی و مهارت‌آموزی اعلام کرد و گفت: امیدواریم در آینده این مناسبات توسعه پیدا کنند.

    وزیر کار و بازنشستگی کرواسی همچنین از اعلام آمادگی کشورش برای خرید محصولات پتروشیمی از ایران خبر داد.

    برچسب ها