عصر خودرو

لاریجانی:

تعاملات بانکی کلید فعال شدن مراودات تجاری ایران و بلاروس است

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعاملات بانکی کلید فعال شدن مراودات تجاری ایران و بلاروس است، گفت: خوشبختانه همکاری و رایزنی های خوب و مثبتی میان دو کشور در مجامع بین المللی صورت گرفته است که قطعا این مسئله به گسترش تعاملات کمک می کند.

تعاملات بانکی کلید فعال شدن مراودات تجاری ایران و بلاروس است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار «میخائیل ولادیمیروویچ میاسنیکوویچ» رئیس مجلس ملی جمهوری بلاروس، با اشاره به روابط مثبت و سازنده دو کشور ایران و بلاروس گفت: خوشبختانه همکاری و رایزنی های خوب و مثبتی میان دو کشور در مجامع بین المللی صورت گرفته است که قطعا این مسئله به گسترش تعاملات کمک می کند.

    وی بر لزوم گسترش همکاری ها در حوزه های تجاری، اقتصادی، آموزشی، علمی و پزشکی میان دو کشور ایران و بلاروس تاکید کرد و گفت: با گسترش تعاملات در آینده باید سطح روابط و همکاری ها در این بخش ها گسترش یابد.
    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح راه آهن ایران - آذربایجان - روسیه - بلاروس - لتونی گفت: در سفر گذشته من به بلاروس این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خوشبختانه این موضوع پیگیری شد و قطعا عملیاتی شدن این طرح به نفع تمام کشورها خواهد بود.
    «میخائیل ولادیمیروویچ میاسنیکوویچ» رئیس مجلس ملی جمهوری بلاروس نیز در این دیدار با بیان اینکه بلاروس علاقمند به گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: با توجه به تعاملات و روابط بین دو کشور، در شرایط کنونی شرکت ها و فعالان اقتصادی به راحتی می توانند مسائل خود را در دو کشور پیش ببرند.
    میاسنیکوویچ بر لزوم گسترش همکاری های علمی و آموزشی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: امیدوارم سطح این همکاری ها گسترش و ارتقا یابد.
    رئیس مجلس ملی جمهوری بلاروس با بیان اینکه دولت متبوعش در حال پیگیری بهینه سازی سیستم پرداخت بین بانکی با ایران است، گفت: در این مسیر موانع خاصی وجود ندارد و خوشبختانه اقدامات خوبی در این عرصه صورت گرفته است.

    برچسب ها