عصر خودرو

ارتقاء مناسبات اقتصادی ایران-اوکراین

عصر بازار- معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: برقراری تجارت مستقیم لازمه ارتقاء مناسبات اقتصادی ایران و اوکراین است.

ارتقاء مناسبات اقتصادی ایران-اوکراین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در دیدار استپان کوبیو معاون اول نخست وزیر اوکراین که به منظور شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی رییس جمهوری به تهران سفر کرده است، با تأکید بر ضرورت ایجاد تجارت مستقیم میان ایران و اوکراین گفت: در حال حاضر واردات و صادرات کالا میان دو کشور از طریق کشور ثالث انجام می شود که لازم است برای تقویت مناسبات اقتصادی دوجانبه، تجارت مستقیم میان دو کشور برقرار شود.

    وی با بیان اینکه اقتصادهای ایران و اوکراین می توانند مکمل یکدیگر باشند، افزود: تبادل هیات ها و آمد و رفت مقامات دو کشور را گامی مؤثر در تقویت مناسبات تهران ـ کی یف است.

    جهانگیری گفت: اقتصادهای ایران و اوکراین می توانند مکمل یکدیگر باشند و دو کشور باید دستاوردها و توانمندی های خود را در زمینه های انرژی، کشاورزی و علم و فناوری در اختیار یکدیگر قرار دهند.

    معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: نیازمند کار جدی و برنامه ریزی دقیق برای افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور هستیم و ایران و اوکراین می توانند در زمینه های مختلف همچون حمل و نقل، ترانزیت کالا، فناوری های پیشرفته، کشاورزی، تجارت و سرمایه گذاری، همکاری های مشترک داشته باشند.

    برچسب ها