عصر خودرو

لاریجانی مطرح کرد؛

فراهم شدن زمینه‌های توسعه همکاری‌های بانکی تهران- سئول

عصر بازار- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه زمینه‌های لازم برای همکاری‌های بانکی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد میان دو کشور در حال فراهم شدن است.

فراهم شدن زمینه‌های توسعه همکاری‌های بانکی تهران- سئول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه و در نشست خبری مشترک با «چانگ سی کیون» رییس مجلس کره جنوبی با بیان اینکه ایران علاقه مند به تسریع در پیشبرد همکاری های اقتصادی با کره جنوبی است، گفت: هیات پارلمانی کره جنوبی به ریاست آقای سی کیون با هدف انجام مذاکرات و گفت وگوهای دوجانبه و همچنین حضور در مراسم تحلیف رییس جمهور به تهران سفر کرد، در اینجا باید از ایشان برای سفر به ایران تشکر کنم.

    رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه گفتگوهای خوبی در رابطه با روابط پارلمانی دو کشور ایران و کره جنوبی و همچنین توسعه روابط اقتصادی دو کشور صورت گرفت؛ البته در سفری که اخیرا به این کشور برای شرکت در اجلاس اوراسیا داشتم، مباحث و گفتگوهای خوبی در زمینه همکاری های دوجانبه دو کشور صورت گرفت و اولویت های ما برای سرمایه گذاری کره در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    وی ادامه داد: در اینجا باید از رییس مجلس کره جنوبی به خاطر پیگیری و پیشبرد مسائل مطرح شده فیمابین تشکر کنم و هم اکنون در موقعیت بهتری برای سرمایه گذاری هستیم، از اینرو زمینه های لازم برای همکاری های بانکی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد در حال فراهم شدن است.

    لاریجانی افزود: ایران علاقه مند به تسریع در پیشبرد همکاری با کشور کره جنوبی در بخش های اولویت دار به ویژه در زمینه انرژی، حمل و نقل، محیط زیست و تکنولوژی های نو است. در اینجا باید از سفر رئیس مجلس کره جنوبی و هیات همراه به ایران تشکر کنم و امیدوارم این همکاری های پارلمانی زمینه بهتری را برای گسترش روابط ملت ها و دولت های این دو کشور فراهم کند.

    کره جنوبی علاقمند به شرکت در پروژه های سرمایه گذاری برنامه ششم توسعه ایران

    در ادامه این نشست خبری چانگ سی کیون رییس مجلس کره جنوبی گفت: هیات پارلمانی کره جنوبی به دعوت رییس جلس شورای اسلامی برای شرکت در مراسح تحلیف رییس جمهور به تهران سفر کرده است.

    وی ادامه داد: در ماه گذشته در حاشیه دومین کنفرانس مجالس اوراسیا مذاکرات خوبی با علی لاریجانی در رابطه با همکاری های دوجانبه ایران و کره جنوبی صورت گرفت و امروز نیز این مسائل مورد بحث و بررسی و پیگیری قرار گرفت.

    چانگ سی کیون با بیان اینکه کره جنوبی علاقه مند به مشارکت در محورها و پروژه های سرمایه گذاری مرتبط با برنامه ششم توسعه ایران است، گفت: خوشبختانه در سال های گذشته در زمینه های مختلف به ویژه حوزه انرژی و ساخت و ساز همکاری های خوبی میان دو کشور انجام شده و ما به دنبال توسعه ارتباطات و همکاری ها در حوزه فناوری اطلاعات یا ICT هستیم.

    رییس مجلس کره جنوبی ادامه داد: یکی از مسائل کنونی در رابطه با توسعه همکاری های دوجانبه ایران و کره جنوبی موضوعات بانکی است. خوشبختانه پیشرفت های خوبی در موضوعات و مباحث مطرح شده در یک ماه اخیر صورت گرفته است و باید تلاش شود تا مشکلات باقیمانده در این حوزه حل شود.

    وی با بیان اینکه دولت جدید کره جنوبی معتقد به گسترش همکاری های مشترک و دوجانبه با ایران است، گفت: برای توسعه همکاری ها میان ایران و کره جنوبی، دولت ها و پارلمان های دو کشور باید نقش مهمی ایفا کند.

    برچسب ها