عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

تاکید به استفاده از ابزارهای بورس کالا در برنامه ششم توسعه

احساس امنیت کشاورزان با ورود به تالار نقره ای

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بورس کالا با استفاده از شیوه های مختلف و جذاب توانسته است احساس امنیت کشاورزان رانسبت به فروش محصولات خود در بازار سرمایه با قیمت واقعی را فراهم کند.

تاکید به استفاده از ابزارهای بورس کالا در برنامه ششم توسعه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، محمد حسن نژاد درباره زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن فرایند فروش محصولات کشاورزی در بورس کالا، گفت: بورس کالا در چند سال اخیر با اقدام های موثری که انجام داده است توانسته ارتباط بین بازار سرمایه و بخش کشاورزی را بیشتر کند از همین رو شاهد اجرای سیاست قیمت تضمینی محصولاتی چون گندم، جو، ذرت و برنج در بورس کالا هستیم.

    نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت هایی که در بورس کالا وجود دارد می توان از این ظرفیت در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی استفاده کرد که این موضوع در برنامه ششم توسعه نیز آمده است.

    وی به اجرای قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی اشاره کرد و اظهار کرد: قیمت تضمینی ابزار بسیار مناسبی در شفافیت قیمت محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان است.به طور یقین توسعه این طرح به نفع کشاورزان و باغداران خواهد بود؛ یکی از راهکارهای کمک به بخش کشاورزی، شفاف سازی و نظامندکردن بازار است که در این خصوص باید از ابزار بورس کالا کمک گرفته شود.

    حسن نژاد با بیان اینکه اگر قیمت تضمینی عمده محصولات کشاورزی جایگزین خرید تضمینی شود شاهد بهبود معاملات بخش کشاورزی و رونق هرچه بیشتر بورس کالا خواهیم بود، تصریح کرد: قیمت تضمینی مزیت های بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش هزینه های دولت، استانداردسازی تولیدات و رسیدن کشاورزان در کمترین زمان به پول خود اشاره کرد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از دیگر مزیت های توسعه طرح قیمت تضمینی را شفاف شدن قیمت ها و کمرنگ شدن فعالیت دلالان عنوان کرد.

    حسن نژاد تصریح کرد: به لطف وجود بورس کالا در اقتصاد ملی، شاهد گسترش و توسعه بازار های مختلف کالایی به عنوان یکی از ملزومات اصلی اقتصاد هستیم.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه معامله گران در بورس کالا اعم از تولیدکننده و مصرف کننده بیش از هر زمانی احساس امنیت می کنند، گفت: بورس کالا رفته رفته با شیوه های مختلف و جذاب، شرایط را برای ورود دست اندرکاران بازار محصولات کشاورزی به این بازار شفاف بیشتر فراهم کند.

    برچسب ها