عصر خودرو

نخل‌های دوبی هوشمند و خورشیدی می‌شوند+ عکس

عصر بازار- با استفاده از تکنولوژی روز و انرژی پاک، درختان نخل هوشمند خورشیدی در شهر دوبی امارات متحده عربی، علاوه بر در اختیار گذاشتن سایه برای مردم، اینترنت وای فای موردنیاز آنها را نیز تامین می کنند.

نخل‌های دوبی هوشمند و خورشیدی می‌شوند+ عکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این درختان هوشمند خورشیدی به‌شکل نخل در کنار سواحل ومکانهای عمومی نصب شده است. این درختان، در واقع ایستگاه تامین برق اینترنت وای فای در سطح شهر تلقی می‌شوند. این امکانات، گامی است بسوی اینکه دوبی برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین کلان شهرهای جهان برای نمایشگاه اکسپوی 2020 آماده شود.

    پروژه نصب درختان نخل خورشیدی، به شش دلیل بوده است: نخست آنکه برای افرادی که در نزدیکی آن قرار می گیرند، اینترنت وای فای رایگان تامین می کند. دومین عملکرد آن تامین امنیت و مسائل اورژانسی است، بگونه ای که هر کدام از آنها دارای دوربین مداربسته مادون قرمز 360 درجه هستند و به یک دکمه شرایط اورژانسی مجهز شده اند. سومین عملکرد آن پنل های خورشیدی است که می تواند برق موردنیاز خود را تامین کند. چهارمین عملکرد آن این است که دارای یک صفحه نمایش لمسی بوده که در آن مردم می توانند به برنامه ها و اپلیکیشن های موبایل و وب‌سایت های مختلف دسترسی یابند. دیگر آن که یک صفحه نمایش دیجیتال خارجی دارد که از طریق آن آگهی های بازرگانی و پیغام های دولتی میتواند به گوش مردم برسد. و بعنوان اخرین عملکرد، این درختان نخل خورشیدی قادر به تامین برق و شارژ وسایل الکترونیکی به میزان 2.5 برابر بیشتر از ایستگاههای معمولی هستند و در ضمن، زیر آن صندلی هایی برای استراحت مردم تعبیه شده است.

    شهروندان و جهانگردان می توانند از اینترنت وای فای رایگان و امکانات دیگرِ این فناوری جدید استفاده کرده و لذت ببرند. پنل های خورشیدی که در بالای این درختان نخل مصنوعی تعبیه شده، در شب هنگام نیز با نور سبز قابل توجهی روشن شده و می درخشند.

    برچسب ها