عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

افزایش قیمت نفت تا ۶۰ دلار با ورود به فصل زمستان محتمل است

عصر بازار- قره خانی اظهار داشت: آمریکا در حال حاضر میزان تولید ذخایر نفت استراتژیک خود را افزایش داده که این عامل در کاهش یک درصدی قیمت نفت موثر بوده است.

افزایش قیمت نفت تا ۶۰ دلار با ورود به فصل زمستان محتمل است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از جماران ،سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، دلایل کاهش یک درصدی قیمت نفت را تشریح کرد.

    اسدالله قره خانی با اشاره به اینکه قیمت نفت تابعی از عرضه و تقاضا است، گفت: به احتمال زیاد فروش نفت های ذخیره روی دریا، آغاز تعمیرات پالایشگاه ها در فصل تابستان، افزایش تولید نفت شیل آمریکا و یا حتی عدم رعایت طرح تمدید فریز نفتی از سوی برخی اعضای اوپک سبب شده که قیمت نفت طی روزهای اخیر یک درصد کاهش یابد.

    نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشورهایی همانند لیبی و نیجریه از تعیین سقف تولید و طرح فریز نفتی مستثنا شده اند، افزود: با ایجاد آرامش نسبی در لیبی میزان تولید و عرضه نفت این کشور به بازار افزایش یافته است که همین عامل سبب کاهش قیمت نفت در بازار شده است.

    تولید نفت شل آمریکا اکنون به بیش از ٥ میلیون بشکه رسیده است

    قره خانی با اشاره به افزایش تولید و عرضه ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا ادامه داد: آمریکا در حال حاضر میزان  تولید ذخایر نفت استراتژیک خود را افزایش داده که این عامل در کاهش یک درصدی قیمت نفت موثر بوده است.

    وی با بیان اینکه تولید نفت شل آمریکا اکنون به بیش از ٥ میلیون بشکه رسیده است، یادآور شد: اگر این کشور تصمیم به استفاده از ذخیره های نفتی خود بگیرد و واردات خود را را از عربستان کاهش دهد، قیمت نفت بیش از پیش کاهش می یابد.

    افزایش قیمت نفت تا 60 دلار با  ورود به فصل زمستان محتمل است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه گروه هایی نظام مند در خارج از اوپک برای مقاومت در برابر تصمیمات اوپک و  تاثیرگذاری هوشمندانه در بازار نفت تلاش می کنند، افزود: این گروه ها با این اقدام به دنبال کاهش قیمت نفت در اوج مصرف انرژی یعنی فصل زمستان هستند و در واقع با قدرت خود در تلاش هستند که خارج از اوپک بازار نفت را مدیریت کنند.

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش قیمت نفت تا 60 دلار با پایان فصل تابستان و ورود به فصل زمستان محتمل است، تصریح کرد: این افزایش به شرط محتمل است که توزیع نفت شیل آمریکا افزایش نیابد و یا سیگنال های دیگری همانند افزایش تولید نفت نیجریه و لیبی که برای آنها سقفی تعیین نشده به بازار روانه نشود.

    برچسب ها