عصر خودرو

صادرات، موتور محرکه توسعه اقتصاد

عصر بازار- ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که موتور محرکه توسعه اقتصاد، صادرات است، گفت: صادرات می‌تواند اقتصاد استان را رونق ببخشد.

صادرات، موتور محرکه توسعه اقتصاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، «علی اصغر عباس زاده» اظهار کرد: در بخش صاردات در آذربایجان شرقی طی مدت چهار ماهه، 20 درصد رشد داشته‌ایم، این در حالی است که صادرات کشور دچار افت شدید شده است.

    وی با اشاره به وضعیت واردات آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به این‌که کالاهای وارداتی به استان 20 درصد کاهش یافته است، این امر نشان می‌دهد فعالیت های تولیدی در استان افزایش یافته است.

    مدیر کل گمرک تبریز با اشاره به برنامه‌های گمرکات استان در راستای توسعه صادرات غیرنفتی، تصریح کرد: در این راستا، برای صادرکنندگان بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده و ضمن این‌که تشریفات گمرکی صادرات کم شده، صادرکنندگان به‌راحتی می‌توانند صادرات خود را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند.

    عباس‌زاده با بیان این‌که همه کالاهای تولیدی استان به‌عنوان کالای غیرنفتی در رونق اقتصاد کشور موثر است، ادامه داد: ماشین‌آلات و مواد غذایی به‌عنوان کالای غیرنفتی در راستای رونق اقتصادی موثر است، بنابراین افزایش 20 درصدی کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان بسیار ارزشمند است و باید واحدهای تولیدی از این فرصت نهایت استفاده را به عمل آورند.

    وی در خصوص ضرورت صادرات غیرنفتی تصریح کرد: صنعت کشور نیازمند تثبیت نرخ ارز است، منابع ارزی از طریق فروش درآمدهای نفتی و معدنی حاصل می‌شود  در غیر این صورت از روی اجبار ارز را از طریق صادرات غیرنفتی، تأمین می‌کنیم، بنابراین افزایش نرخ ارز به نفع صاردات است.

    عباس‌زاده با اشاره به تأثیر صادرات بر اشتغالزایی خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه را بهبود بخشیده و درآمدهای ارزی را برای تأمین نیازهای وارداتی کسب می‌کند.

    برچسب ها