عصر خودرو

گشایش دروازه‌های ورود شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نفتی به ایران

عصر بازار- پای غول‌های نفتی جهان نه تنها به میدان‌های نفتی و گازی ایران باز شده، بلکه صنعت پتروشیمی نیز از حضور این شرکت‌های بین‌المللی بی نصیب نمانده و خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که امضای قراردادهای بین‌المللی صنعت پتروشیمی نیز در راه است.

گشایش دروازه‌های ورود شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نفتی به ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، می‌توان گفت امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی که حدود یک ماه پیش به سرانجام رسید دروازه های ورود شرکت‌های بین المللی به ایران و بهره مندی صنعت نفت از سرمایه و دانش فنی این شرکت ها را گشود و راه را برای حضور بیشتر این شرکت ها فراهم کرد.

    به طوری که بوی مشارکت غول های نفتی جهان نه تنها از سوی میادین و نفت و گاز بلکه از سوی صنعت پتروشیمی کشور نیز به مشام می رسد.

    امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت که اخیرا با مدیران شرکت لینده آلمان دیدار داشته است از پیشرفت مطلوب مذاکرات با شرکت‌های صاحب نام بین المللی به ویژه شرکت‌های اروپایی خبر داده است.

    موقعیت جغرافیایی، خوراک فراوان، نیروی انسانی کارآمد، رقابت پذیری، ثبات و امنیت از جمله مزایای کشورمان برای حضور و سرمایه گذاری شرکت های معتبر بین المللی به شمار می رود از این رو به نظر می رسد شرکت‌های خارجی برحضور بلند مدت در ایران تاکید دارند.

    شرکت‌های بین المللی درحالی مشتاق حضور در صنعت پتروشیمی ایران هستند که به گفته زمانی نیا شرایط برای حضور این شرکت های بنام نیز در ایران فراهم است.

    از سوی دیگر خیز غول‌های نفتی جهان برای حضور در توسعه میادین نفتی و گازی ایران جدی تر شده و طبق آخرین اخبار مدیران شرکت شل هفته گذشته به منظور ارائه نتیجه مطالعات خود روی طرح توسعه میدان‌های آزادگان و یادآوران با مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) دیدار و گفت‌وگو کردند.

    برچسب ها