عصر خودرو

حجم معاملات هفتگی بازار اول فرابورس ۷۸ درصد افزایش یافت

عصر بازار : به دنبال افزایش حجم و ارزش معاملات بازارهای فرابورس در هفته پایانی مهر ۹۴، حجم معاملات بازار اول در مقایسه با هفته قبل از آن، ۷۸ درصد و ارزش آن ۱۲۹ درصد افزایش یافت.

حجم معاملات هفتگی بازار اول فرابورس ۷۸ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار»به نقل از فارس ، هفته پایانی مهرماه 94 با تغییر مالکیت 569 میلیون برگه بهادار به ارزش 3 هزار و 466 میلیارد ریال در بازار فرابورس ایران به پایان رسید که نشانگر رشد 13 درصدی حجم و 36 درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته قبل از آن بود.

    نگاهی به بازارهای فرابورس در هفته گذشته حاکی از آن است که در بازار اول 97 میلیون ورقه بهادار به ارزش 354 میلیارد ریال و در بازار دوم 311 میلیون ورقه بهادار به ارزش 856 میلیارد ریال خرید و فروش شده که این وضعیت در مقایسه با هفته سوم مهرماه، نمایانگر افزایش 78 درصدی حجم و 129 درصدی ارزش معاملات در بازار اول و همین‌طور افزایش 12 درصدی حجم و 26 درصدی ارزش معاملات در بازار دوم فرابورس ایران است.

    همچنین، حجم معاملات هفتگی در بازار پایه 4 درصد افت و ارزش معاملات 2 درصد افزایش یافت و در مجموع 143 میلیون ورقه بهادار به ارزش 237 میلیارد ریال در این بازار مورد معامله قرار گرفته است.

    این در حالی است که در بازار ابزارهای نوین مالی، 18 میلیون ورقه بهادار با ارزشی معادل 2 هزار و 19 میلیارد ریال داد و ستد شد که نشان دهنده افت 19 درصدی حجم و رشد 37 درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن بود.

    علاوه بر این، اوراق مشارکت شهرداری قم از 29 مهرماه برای تأمین بخشی از منابع مالی طرح قطار شهری قم در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران معاملاتی شد.

    طبق این گزارش، ارزش بازار فرابورس ایران در پایان 5 روز معاملاتی منتهی به 29 مهرماه با اندکی رشد، 788 هزار و 146 میلیارد ریال رقم خورد و آیفکس هم با نشان دادن عدد 702 واحد، رشد یک واحدی را در قیاس با چهارشنبه گذشته تجربه کرد.

    در معاملات هفته سی و یکم امسال، گروه فرآورده‌های نفتی با سهم 17 درصدی در صدر صنایع پیشرو ایستاد ضمن آنکه گروه محصولات شیمیایی با سهم 15 درصدی در رده دوم و بانک‌ها با سهم 14 درصدی از معاملات در رده‌ سوم قرار گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها