عصر خودرو

هند روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کند

عصر بازار- مقامات شرکت نفت هند(IOC) روز جمعه اعلام کردند این شرکت قرارداد یکساله برای واردات روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت خام در روز را با ایران امضا کرده است.

هند روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بر اساس جدید ترین داده های کشتیرانی هند، واردات نفت این کشور از ایران در نیمه نخست سالجاری با دو درصد کاهش به 151 هزار و 100 بشکه در روز رسیده است.

    بر این اساس، هند در ماه مه 487 هزار و 600 بشکه نفت خام در روز از ایران وارد کرده است که این مقدار 9 درصد کمتر از ماه آوریل و 40 درصد کمتر از ماه اکتبر است.

    این درحالی است که 'دارمندرا پرادهان' وزیر نفت هند ماه گذشته اعلام کرد پالایشگاه‌های هند در نظر دارند در سال 2017-2018 نسبت به سال پیش از آن نفت کمتری از ایران وارد کند.

    وی کاهش مهلت ایران از 90 روز به 60 روز را یکی از دلایل تصمیم این کشور به کاهش واردات نفت از ایران عنوان کرده بود.

    وزیر نفت هند پیش از این به دنبال اختلاف ایران با این کشور در خصوص توسعه میدان گازی فرزاد ب گفته بود درصورتیکه دو کشور بر سر توسعه میدان گازی فرزاد ب به توافق نرسند این کشور واردات نفت از ایران را تا یک پنجم کاهش می دهد.

    ایران سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری شرکت 'او ان جی سی' هند و تاخیرهای این شرکت را از دلایل نارضایتی خود از طرف هندی اعلام کرده و گفت وگو با دیگر شرکت های خارجی برای توسعه میدان گازی فرزاد ب را در دستور کار خود قرار داده است.

    هند پس از چین بزرگترین مشتری نفت ایران است و سال میلادی گذشته حدود 510 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد.

    مجموع تقاضای نفت خام هند حدود 4.6 میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

    برچسب ها