عصر خودرو

بانک انگلیس، نرخ بهره بانکی را در پایین ترین سطح ممکن نگه داشت

عصر بازار- بانک انگلیس ساعاتی پیش به دلیل روند کند اقتصادی بریتانیا، نرخ بهره بانکی را در کمترین رقم ممکن در تاریخ بریتانیا حفظ کرد.

بانک انگلیس، نرخ بهره بانکی را در پایین ترین سطح ممکن نگه داشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، بانک انگلیس به دلیل پیش بینی از کاهش رشد اقتصادی بریتانیا و سخت شدن وضعیت اقتصادی خانوارهای بریتانیایی به علت افزایش تورم و رشد کند دستمزدها، رای به کاهش نرخ بهره بانکی داد. 

    در همین حال بانک مرکزی بریتانیا پیش بینی از رشد اقتصادی بریتانیا را از 1.9 درصد در سال جاری میلادی به 1.7 درصد کاهش داد؛ ضمن اینکه این رقم را برای سال 2018 میلادی 1.6 درصد اعلام کرد. این در حالی است که پیش از این بانک مرکزی بریتانیا رقم 1.7 درصد را برای رشد اقتصادی این منطقه در سال 2018 میلادی برآورد کرده بود. 

    بر همین اساس، «کمیته سیاست پولی» بانک انگلیس ساعاتی پیش رای داد تا نرخ سود بانکی در بریتانیا 0.25 درصد باشد که همچنان بعنوان کمترین رقم در تاریخ بریتانیا محسوب می شود. 

    علت اتخاذ این تصمیم به بلاتکلیفی از چشم انداز اقتصادی بریتانیا با خروج آن از اتحادیه اروپا بر می گردد. 

    همچنین بانک انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد، به دلیل فشار موجود بر روی خانوارهای بریتانیایی به علت سطح درآمد فعلی آنها و نیز کاهش مصرف خانوارها، رشد تولید ناخالص داخلی این منطقه با کندی به کار خود ادامه خواهد داد.

    بر پایه این گزارش، پیش از این در ماه «می» زمانی که نرخ تورم بریتانیا به 2.9 درصد افزایش پیدا کرد و 9 دهم درصد بیشتر از رقم هدف گذاری شده بانک انگلیس بود، برخی از کارشناسان اقتصادی خواهان افزایش نرخ سود بانکی شدند؛ اما در ماه ژوئن دوباره به 2.6 درصد کاهش پیدا کرد.

    برچسب ها