عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات:

بازار سرمایه بهترین گزینه سرمایه گذاران می شود

تیم اقتصادی دولت برای بازار سرمایه مهم است

عصر بازار- به نظر می رسد دولت دوازدهم برنامه های جدی برای تنظیم و نظام مند کردن بازار پول دارد که با اجرای این برنامه ها و منطقی کردن نرخ سود بانکی و کنترل موسسات مالی پرریسک، به طور قطع بازار سهام به زودی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری می شود.

بازار سرمایه بهترین گزینه سرمایه گذاران می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، سید رضا علوی، مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در خصوص تاثیر مراسم تحلیف رییس جمهور بر بازار سرمایه گفت: تاثیر این گونه مراسم، پس از تعیین تکلیف نهایی کابینه و آغاز به کار دولت در دور جدید مشخص می شود.

    وی با اشاره به اینکه تیم اقتصادی دولت برای بازار سرمایه بسیار مهم است، گفت: چینش افراد در کابینه برای سرمایه گذاران بورسی بسیار پر اهمیت است به خصوص گروه اقتصادی دولت و سیاست های آنها که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر بازار سرمایه تاثیر گذار است.

    علوی با اشاره به اینکه پس از مراسم تحلیف، رییس جمهور باید کابینه خود را به مجلس معرفی کند، افزود: بازار سرمایه منتظر مشخص شدن اعضای هیات دولت و سیاست های اقتصادی و سیاسی دولت دوازدهم است تا با شفاف شدن برنامه های دولت، سرمایه گذاران استراتژی های جدید خود را طراحی کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه انتخاب وزرا و کابینه جدید برای بازار سرمایه خبر بسیار مهمی است، اظهار داشت: بازار سرمایه با تعیین تکلیف هیات دولت، بر اساس محاسبات و سمت و سوی جدید دولت اقدام به تعیین سیاست های خود می کند و حرکت جدیدی را آغاز خواهد کرد.

    علوی پیش بینی کرد: پس از انتخاب کابینه و تعیین سیاست های کلان اقتصادی و سیاسی می توان به حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه امیدوار بود.

    وی با بیان اینکه امید می رود دولت دوازدهم نگاه ویژه تری به بازار سرمایه داشته باشد، افزود: برخی معتقدند دولت ها در دوره دوم فعالیت خود توجه بیشتری به بازار سرمایه دارند و این یک نگاه تجربی است.

    علوی افزود: از نگاه علمی نیز برنامه های دولت برای بازار پول می تواند منجر به هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه شود ؛ همچنین تاکید دولت بر تعیین تکلیف موسسات مالی پرریسک در کنار اصلاح نرخ بهره در اقتصاد باعث می شود بسیاری ازمشکلات بازار سرمایه برطرف شود.

    برچسب ها