عصر خودرو

امضای یادداشت تفاهم توسعه همکاری های بانکی بین ایران و روسیه؛

خودپردازهای ایران و روسیه به هم می پیوندند

عصر بازار-برپایه توافق هیات های بانکی ایران و روسیه در مسکو، کارت های الکترونیکی پرداخت پول شتاب ایران به روبل و میر روسیه به تومان از ماه نوامبر (آبان - آذر) سال جاری در هر کشور مقابل قابل استفاده است.

خودپردازهای ایران و روسیه به هم می پیوندند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، روز پنجشنبه در پایان پنجمین اجلاس مشترک کارگروههای بانکی دو کشور به ریاست غلامعلی کامیاب و اسکوبلکین معاونان بانک مرکزی ایران و و روسیه، یادداشت تفاهم توسعه همکاری های بانکی امضا شد.

    برپایه نتایج مذاکرات مسکو که با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه انجام شد، دو کشور برای اتصال شبکه کارت بانکی در ماه نوامبر توافق کردند و طرف روسی نیز اعلام کرد، تمامی تلاش های لازم را انجام می دهد تا درصورت امکان زودتر این طرح اجرایی شود.

    برپایه این توافق، شهروندان هر دو کشور پس از اتصال شبکه های بانکی می توانند در مقصد مقابل با کارت های بانکی از خودپردازها وجه دریافت یا وحه خریدها را با کارت در فروشگاهها پرداخت کنند.

    با اجرای این توافق، شهروندان ایرانی و روسی هنگام سفر به کشور مقابل نیازی به داشتن وجه نقد ندارند. روس ها می توانند براساس موجودی کارت در ایران تومان دریافت کنند و ایرانیان نیز روبل بگیرند که سامانه بانکی به صورت خودکار اقدام ارزی را انجام می دهد.

    همچنین افزون بر مذاکرات دوجانبه رئیسان هیات های بانکی ایران و روسیه، نمایندگان بانک های رفاه، سینا، حکمت ایرانیان و توسعه صادرات نیز با بانک های روسی طرف خود برای توسعه همکاری ها مذاکره کردند.

    امضای پروتکل پنجمین نشست کارگروههای بانکی نیز از دیگر برنامه های هیات های ایرانی و روسی در مسکو است.

    نشست چهارم کارگروههای بانکی شهریور ماه سال گذشته در تهران برگزار شد و در حاشیه مذاکرات هشتم فروردین ماه حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه در کاخ کرملین، مقام های مسئول بانکی دو کشور نیز برای توسعه روابط در حوزه های مرتبط مذاکره کرده بودند.

    روابط بانکی ایران و روسیه پس از اجرای برجام شتاب گرفت و دو کشور رسیدن به توافق های مرتبط را همسو با اجرای نقشه راه همکاری های اقتصادی در دستور کار قرار داده اند.

    برچسب ها