عصر خودرو

عرضه ۷.۴میلیون لیتر حلال۴۰۲ در رینگ داخلی بازار فیزیکی از یکشنبه

عصر بازار- جلسه معاملاتی آتی بورس انرژی ایران در یکشنبه آتی در حالی از سر گرفته می شود که هفت میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر حلال ۴۰۲ به رینگ داخلی بازار فیزیکی می رسد.

عرضه ۷.۴میلیون لیتر حلال۴۰۲ در رینگ داخلی بازار فیزیکی از یکشنبه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی ایران، یکشنبه (پانزدهم مردادماه) در نخستین جلسه معاملاتی هفته آتی، کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل، حلال402 و حلال404 پالایش نفت تبریز، برش سنگین، گاز بوتان، گاز پروپان و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندرامام و حلال402 پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی عرضه می شود.

    میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی، نفت کوره 380 سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران و نفت‌گاز شرکت ملی نفت ایران نیز به رینگ بین‌الملل می رسد.
    در آخرین روز کاری این هفته- چهارشنبه یازدهم مرداد- در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای حلال402 پالایش نفت کرمانشاه، نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس و حلال410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی عرضه شد.
    حجم کل معاملات صورت‌گرفته 5,473 تن به ارزش بیش از 79 میلیارد و 64 میلیون ریال بود.
    بر اساس این گزارش،‌ ارزش معاملات بازار سرمایه (شامل سهام، اوراق و آتی و مشتقه) در بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی از یک هزار و 96 میلیارد ریال در سال 1391 به یک هزار و 902 میلیارد ریال در سال 1395 رسید و رشد 74 درصدی را ثبت کرد.
    در بورس انرژی ایران سه بازار فیزیکی، مشتقه و فرعی وجود دارد که در بازار فیزیکی کالاهای پذیرفته شده در بورس، در بازار مشتقه اوراق بهادار مبتنی بر کالاهای پذیرفته شده معامله و در بورس فرعی کالاهای تک محموله ای معامله می شود.
    چهارم مردادماه مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد: ارزش معاملات بورس انرژی در تیرماه به 2 هزار و 560 میلیارد ریال رسید که رشد 83 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت کرد.

    برچسب ها