عصر خودرو

در حاشیه اجلاس بین‌المللی خشکبار گوانگجو؛

ایران و چین تفاهم نامه همکاری اقتصادی امضا کردند

عصر بازار- ایران و چین در چارچوب گسترش همکاریهای دوجانبه و استفاده از فرصت ها و مناسبات پیش آمده در این حوزه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی خشکبار، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

ایران و چین تفاهم نامه همکاری اقتصادی امضا کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی ایران و چین و اتاق بازرگانی واردات و صادرات مواد غذایی چین در حاشیه کنفرانس بین المللی خشکبار امضا شده که از امروز پنجشنبه به مدت 2 روز در محل هتل شانگریلا در شهر گوانگجو برپا است.

    در آیین گشایش این گردهمایی اقتصادی که خلیل شیرغلامی سرکنسول و کنسول اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو نیز حضور داشتند، اسد الله عسگر اولادی رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در سخنانی وضعیت همکاریهای اقتصادی دو کشور را تشریح کرد.
    وی با اشاره به سطح خوب روابط دو کشور در بخش های مختلف تجاری و آمار و ارقامی که در این نشست در خصوص بازار خشکبار چین و حضور تجار ایرانی در این بازار عنوان شد، توضیحاتی در خصوص وضعیت تولید و صادرات جهانی پسته و سهم ایران در این بازار ارائه کرد.
    گفتنی این کنفرانس با هدف بهبود مبادلات بین شرکت های فعال در حوزه خشکبار و توسعه و ترویج صنعت آجیل و خشکبار در چین برگزار می شود و قرار است کارشناسانی از کشورها و مناطق مختلف دیدگاهها و نظرات خود در خصوص بازار جهانی خشکبار و سیاست های مربوطه را به اشتراک بگذارند.
    همچنین درحاشیه برگزاری این کنفرانس، نمایشگاهی با حضور شرکت های عرضه کننده خشکبار برگزار شد که در آن پنج شرکت ایرانی عرضه کننده خشکبار و آجیل نیز به معرفی محصولات خود پرداختند.
    «گوانگ دونگ» با جمعیتی بالغ بر 105 میلیون نفر یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین استانهای چین است که به استان اقتصادی این کشور نیز مشهور است. شهر «گوانگجو» مرکز این استان است.

    برچسب ها