عصر خودرو

در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا کاهش یافت

عصر بازار- در بازار معاملات جهانی امروز، شاخص دلار آمریکا با کمی افزایش از کمترین سطح خود در ۱۵ ماه اخیر فاصله گرفت؛ اما شاخص بورس آسیا با روند نزولی آغاز بکار کرد.

شاخص بورس آسیا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، ارزش دلار در ساعات اولیه بازار معاملات جهانی ارز در روز پنج شنبه با کمی روند افزایشی توانست از کمترین میزان شاخص ارزش خود که در ساعات پایانی معاملات دیروز رقم خورد و دلار را به پایین ترین سطح خود در 15 ماه اخیر کشاند، فاصله بگیرد؛ اما همچنان به دلیل شک و تردید درباره افزایش مجدد نرخ بهره بانکی در آمریکا از سوی فدرال رزرو، این ارز پیشگام دارای نوسان زیادی است و این روزها حالی خوشی ندارد. 

    در همین حال شاخص دلار آمریکا در مقابل 6 سبد اصلی ارز جهان درحدود یک دهم درصد افزایش یافت و به 92.949 واحد رسید؛ این در حالی است که شاخص دلار آمریکا در ساعات پایانی معاملات جهانی ارز در روز چهارشنبه با رسیدن به 92.548 واحد، کمترین سطح خود از «می» سال 2016 میلادی به بعد را تجربه کرد.

    البته از جمله دلایل کاهش ارزش دلار در ماه های اخیر، بالاگرفتن تنش های سیاسی در «واشنگتون» و آمار نسبتا ضعیف اقتصادی ایالات متحده آمریکا است که اجرای سیاست های پولی فدرال رزرو را تحت الشعاع خود قرار داده است.

    همچنین هر یورو با یک دهم درصد کاهش در برابر 1.1845 دلار معامله شد؛ این در حالی است که یورو در بازار معاملات دیروز با رسیدن به 1.19105 دلار بیشترین رقم در دو سال و نیم اخیر خود را تجربه کرد.

    بر همین اساس، هر پوند انگلیس هم با کمی تغییر در برابر 1.3217 دلار معامله شد؛ در حالی که پول انگلیس در بازار معاملات دیروز با رسیدن به 1.3250 دلار، بیشترین رقم در 11 ماه اخیر خود را تجربه کرد.

    از سویی دیگر، شاخص بورس کشورهای آسیایی هم به دلیل روند نزولی بورس فناوری کره جنوبی با رشد منفی شروع بکار کرد و میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه درمنطقه خارج از ژاپن 6 دهم درصد تنزل داشت؛ ضمن اینکه بورس «کاسپی» کره جنوبی با 1.6 درصد کاهش و بورس «نیکی» ژاپن هم با 3 دهم درصد افت روبرو شد.

    برچسب ها