عصر خودرو

رویترز گزارش داد؛

بانک «فدرال رزرو» آمریکا می تواند یوآن و روپیه را زمین زند

عصر بازار- در صورت اجرای سیاست های فدرال رزرو آمریکا، بخش قابل توجهی از ارزش یوآن و روپیه که به دلیل عملکرد ضعیف دلار بدست آمده، از دست خواهد رفت.

بانک «فدرال رزرو» آمریکا می تواند یوآن و روپیه را زمین زند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، نظر سنجی انجام گرفته در مرکز «توماسون رویترز» از بیش از 60 کارشناس مسائل ارزی گویای آن است که اگر فدرال رزرو آمریکا با اعمال سیاست های خود به تقویت دلار بپردازد، سهم قابل توجهی از ارزش یوآن (پول چین) که در سال جاری میلادی به دست آمده است، از دست خواهد رفت.

    این در حالی است که ارزش یوآن از ابتدای سال جاری میلادی در مقابل دلار آمریکا بیش از 3 درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود با اعمال سیاست های پولی فدرال رزرو، یوآن طی یکسال می تواند به 6.90 در برابر هر دلار کاهش پیدا کند.

    از سویی دیگر پیش بینی می شود اگر فدرال رزرو تا پایان سال جاری میلادی در اجرای سیاست پولی خود که بخشی از آن افزایش نرخ بهره بانکی است، با شکست روبرو شود، ارزش دلار با خطر جدی روبرو می شود. 

    این در حالی است که نا امید شدن از سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کاهش قابل توجه مالیات شرکت ها و نیز سرمایه گذاری عظیم در زیرساخت های آمریکا، دلار را در جاده پر دست اندازی قرار داده است و این موضوع موجب چشم انداز روشن ارزهای آسیایی شده است.

    البته آمار اقتصادی چین در ماه های اخیر، نگرانی از تضعیف یوآن را کاهش داده است؛ ضمن اینکه وضعیت فعلی دلار در حال حاضر به افزایش ارزش یوآن کمک می کند.

    بر پایه این گزارش، روند کاهشی دلار، ارزش روپیه (پول هند) را تقویت کرده است و از ابتدای سال جاری میلادی تقریبا 6 درصد در برابر دلار روند صعودی به خود گرفته است و پیش بینی می شود با اجرای سیاست های فدرال رزرو آمریکا، هر دلار در برابر  65.00 روپیه معامله شود که این بمعنی کاهش قابل توجه ارزش بدست آمده روپیه است.

    برچسب ها