عصر خودرو

کی دلار و طلا بخریم و بفروشیم؟

عصر بازار- رئیس موسسه سرمایه گذاری استیت استریت گلوبال ادوایزر می گوید: تجربه اخیر از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون نشان داده است که سرمایه گذاران بین المللی دیگر مانند گذشته در آستانه نشست های فدرال رزرو اقدام به خرید دلار و فروش طلا نمی کنند و بر عکس در ماه های اخیر سرمایه گذاران در آستانه نشست های فدرال رزرو ذخایر دلار خود را فروحته و اقدام به خرید طلا کرده اند.

کی دلار و طلا بخریم و بفروشیم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بنکر، جورج میلینگ استنلی در ادامه تصریح کرد: می توان انتظار داشت که سطح مقاومتی 1350 دلاری طلا تا پایان امسال شکسته شود. طی 6 تا 12 ماه آینده طلا در برابر آزمون بزرگی برای شکستن سطح مقاومتی 1350 دلاری قرار خواهد داشت. اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

    وی افزود: در این صورت حجم نقدینگی در بازار طلا به اندازه سرمایه گذاری هنگفت سال 2011 میلادی خواهد رسید و سرمایه گذاران زیادی در بازار طلا سرمایه گذاری خواهند کرد.

    این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا تا نشست دسامبر تصمیمی برای افزایش نرخ بهره داشته باشد.

    فدرال رزرو در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده و وعده داده است تا به زودی برنامه کاهش تراز مالی خود را آغاز کند.

    به اعتقاد این تحلیلگر ارشد اقتصادی، برنامه فدرال رزرو آمریکا برای کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخوهد داشت. بعید به نظر می رسد که آغاز این برنامه، موجب واکنش بزرگی از سوی بازار طلا شود.

    وی پیش بینی کرده است که قیمت طلا در شرایط کنونی در دامنه 1150 تا 1350 دلاری تثبیت خواهد شد.

    وی افزود: تجربه اخیر از سال 2015 میلادی تاکنون نشان داده است که سرمایه گذاران بین المللی دیگر مانند گذشته در آستانه نشست های فدرال رزرو اقدام به خرید دلار و فروش طلا نمی کنند و بر عکس در ماه های اخیر سرمایه گذاران در آستانه نشست های فدرال رزرو ذخایر دلار خود را فروحته و اقدام به خرید طلا کرده اند.

    به نوشته طلا،به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص وضعیت اشتغال در ماه جولای نقش مهمی در تعیین قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت. تازه ترین آمارهای موسسه ای دی پی نشان می دهد که بخش خصوصی آمریکا طی ماه جولای 178 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

    برچسب ها