عصر خودرو

تقویت ارزش دلار قیمت طلا را کاهش داد

عصر بازار- گمانه زنی های مربوط به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و برنامه کاهش اوراق قرضه در ماه سپتامبر موجب افزایش ارزش دلار شده و این مساله نیز فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

تقویت ارزش دلار قیمت طلا را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بنکر، قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز با 0.3 درصد کاهش به کمتر از 1263 دلار رسیده است. جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد: اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی و مستحکم شده است تا فدرال رزرو بخواهد برنامه کاهش اوراق قرضه را از ماه سپتامبر آغاز کند.

    این گزارش افزود: به نظر می رسد برنامه فدرال رزرو آمریکا برای کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری به زودی آغاز خواهد شد و این مساله موجب تقویت ارزش دلار می شود.

    از سوی دیگر جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس نیز تاکید کرد: من مخالف افزایش بیشتر نرخ بهره تا پایان سال 2017 میلادی هستم و هر گونه افزایش بیشتر نرخ بهره در شرایط کنونی مانع از دستیابی اقتصاد آمریکا به نرخ تورم 2 درصدی خواهد شد.

    لورتا مستر رئیس فدرال رزرو کلیولند نیز در سخنانی تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا نباید سیاست هایی را اتخاذ کند که در نهایت به ضرر نرخ تورم باشد.

    تازه ترین آمارهای رسمی موسسه ای دی پی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه جولای 178 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. آمارهای وزارت کار آمریکا درباره وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری قرار است جمعه منتشر شود.

    دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قانون تحریم های روسیه کره شمالی و ایران را امضا کرده است. مسکو نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و آن را اعلان یک جنگ تمام عیار تجاری و اقتصادی ارزیابی کرده است. تشدید تنش ها در روابط آمریکا و روسیه می تواند تبعات زیادی برای اقتصاد جهانی به همراه داشته باشد.

    بحران کره شمالی نیز می تواند موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر کالاهای راهبردی شود.

    به نوشته طلا،بانک مرکزی انگلیس در نشست امروز پنجشنبه خود درباره نرخ بهره تصمیم گیری خواهد کرد.به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و نتیجه نشست بانک مرکزی انگلیس قرار خواهد داشت.

    برچسب ها