عصر خودرو

خودرویی‌ها و بازی یادم تو را فراموش!

عصر بازار- در هفته‌ای که سپری شد، گروه خودرو و ساخت قطعات معاملات کم عمق با برآیندی منفی را پشت سر گذاشت و نمادهای اصلی گروه حوالی صفر منفی نوسان کردند.

خودرویی‌ها و بازی یادم تو را فراموش!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، بررسی آماری  گروه خودرو و ساخت قطعات از درجازدن ممتد و خسته کننده سرمایه گذاران این گروه حکایت دارد، گروهی که در غیاب لیدر به دست فراموشی سپرده شد و گاهی نمادهای قطعه سازی با صف خرید خود جان کمی به این گروه در انزوا فرورفته می‌دهند.

    در این هفته سهامداران تعداد 61 میلیون سهام خوردویی به ارزش 10 میلیارد تومان دست به دست کردند و شاخص گروه در ارتفاع 18 هزار و 261 واحد ایستاد که در مقایسه با آخرین روز کاری هفته پیش فقط 28 واحد افت ثبت کرد.

    ولی میانگین شاخص، حجم و ارزش معاملات در مقایسه با میانگین هفته پیش به ترتیب 2, 3 و 2 درصد افت کردند.

    در اولین روز کاری هفته، نماد خاهن که در مجمع سالیانه خود هیچگونه سودی تقسیم نکرده بود، بدون محدودیت نوسان به گردونه معاملات بازگشت.

    دومین روز کاری، خوردویی ها نیمی مثبت نیمی منفی بودند و شاخص گروه در ارتفاع 18 هزار و 184 واحد کمترین عدد شاخص طی دو هفته کاری اخیر شد.

    در این روز نمادهای خپویش، خلنت، خاهن، خچرخش، خموتور در صدر جدول معاملات نشستند و بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند همگی این نمادها تا آستانه مثبت کامل رشد کردند و صف خرید تشکیل داده بودند.

    پس از این نمادها، خفناور نیز در حاشیه 3 درصد مثبت جزو سبزترینها بود در مقابل خمحرکه با افت 5 درصدی در آستانه صف فروش شدن قرار داشت.

    روز سوم، خوردویی ها سبز کمرنگ بودند و با ثبت رشد 72 واحدی بیشترین میزان رشد در هفته را به خود اختصاص داد.

    روز بعد گروه خودرو که شروع سبزی داشت لحظات پایانی را حوالی صفر منفی به پایان برد، اکثر نمادهای گروه سرخپوش اما متعادل بودند، نماد خاهن علی رغم جو گروه صف خرید سبک با رشد 4.63 درصدی در قیمت 2,822 ریال را تجربه کرد.

    آخرین روز کاری هفته نیز فضای منفی حاکم بر گروه خودرو اندکی تعدیل شد، شاخص با رشد ناچیز 7 واحدی نسبت به روز قبل  به بیشترین مقدار خود در کل هفته رسید.

    به این ترتیب گروه خودرو در غیاب نمادهای خساپا، خبهمن، خاور و خکاوه کم رمق به استقبال هفته پیش رو می رود.

    برچسب ها