عصر خودرو

امیدواری‌ها کافی نبود؛

ضعف دوباره دلار

عصر بازار- در بازار جهانی ارز دلار برای سومین هفته متوالی در برابر ارزهای عمده تضعیف شد. با این که شاخص‌های اقتصادی آمریکا و جلسه سیاستگذاری فدرال رزرو به ضرر دلار نبود، اما به اندازه کافی هم امیدوار کننده نبوده تا بتواند فعالان بازار ارز را در حفظ موقعیت‌های تقویت دلار متقاعد کند.

ضعف دوباره دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در هفته گذشته ارزش دلار در برابر ین تا 0.40 درصد تضعیف و در برابر فرانک سوئیس تا 2.46 درصد تقویت شد. ارزش یورو 0.73 درصد و پوند تا 1.07 درصد در برابر دلار تقویت شده است. بانک مرکزی سه دلیل عمده را برای تضعیف دلار در برابر سایر ارزها مورد بررسی قرار داد.

    اول اینکه جلسه سیاستگذاری ماه ژوئیه بانک مرکزی آمریکا و بیانیه پس از آن نتوانست معامله گران بازار ارز را از فروش دلار در برابر سایر ارزهای عمده منصرف کند.

    از سوی دیگر انتشار شاخص‌های اقتصادی آمریکا از جمله رشد 2.6 درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم د ر دوره سالانه نیز نتوانسته معامله‌گران بازار ارز را از فروش دلار در برابر سایر ارزهای عمده منصرف کند. بازار آتی نرخ وجوه فدرال نشان داده که تنها 40 درصد شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا پایان سال وجود دارد.

    شاخص‌های اقتصادی در آلمان بزرگترین اقتصاد یورو، رشد داشت و این موضوع خود عاملی برای تقویت یورو در برابر دلار بود.

    اما در سایر بازارها در بازار طلا بهای این فلز در مقایسه با هفته ماقبل افزایش دارد. کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا در پی انتشار بیانیه فدرال رزرو، انتشار گزارشی در خصوص رشد کمتر از انتظار اقتصاد و شاخص بهای مصرف شخصی در آمریکا و همچنین کاهش احتمال افزایش نرخ بهره کلیدی توسط فدرال رزرو در سال جاری مهم‌ترین دلایل افزایش بهای طلا بوده است.

    همچنین در بازار نفت روند افزایشی شکل گرفت. این در حالی است که تصمیم عربستان برای کاهش صادرات در ماه اوت و کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت ایران بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت نفت داشت.

    برچسب ها