عصر خودرو

معاون وزیر نفت اعلام کرد :

امضای قراردادهای بین المللی صنعت پتروشیمی در راه است

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از امضای قراردادهای بین المللی صنعت پتروشیمی در آینده ای نزدیک خبر داد.

امضای قراردادهای بین المللی صنعت پتروشیمی در راه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،  امیرحسین زمانی نیا، پس از دیدار با مدیران شرکت لینده آلمان با اشاره به روند پیشرفت بسیار مطلوب مذاکره با شرکت‌های صاحب نام بین المللی بویژه شرکت های اروپایی اظهار کرد: حضور شرکت هایی مانند توتال، شل و چند شرکت بزرگ آلمانی می تواند منجر به جذب سرمایه گذاری های جدید و انتقال دانش فنی در صنعت پتروشیمی ایران شود.

    وی با بیان این که شرکت‌های خارجی برحضور بلند مدت در ایران تاکید دارند، افزود: مذاکرات برای حضوری شفاف از نظر فنی، اقتصادی و حقوقی ادامه دارد تا روند فعالیت‌ها در مسیری مطلوب حرکت کرده و اجرایی شود.

    معاون وزیر نفت به مزایا و جذابیت‎های صنعت پتروشیمی ایران در جذب سرمایه خارجی اشاره کرد و گفت: موقعیت جغرافیایی، خوراک فراوان، نیروی انسانی کارآمد، رقابت پذیری، ثبات و امنیت از جمله مزایای کشورمان برای حضور و سرمایه گذاری شرکت های معتبر بین المللی به شمار می رود.

    تاکید لینده برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران

    امیرحسین زمانی نیا، معاون بین الملل و بازرگانی وزیر نفت و مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در دیدار با مدیران شرکت لینده آلمان به بررسی نحوه همکاری‌های مشترک در طرح‌های توسعه ای صنعت پتروشیمی کشورمان پرداختند.

    بر اساس این گزارش، پیگیری موارد حقوقی مهمترین محور رایزنی های انجام شده در این جلسه بود و مقرر شد مذاکرات از سوی طرفین تا رسیدن به نتیجه نهایی تداوم داشته باشد.

    در این دیدار، زمانی نیا بر حمایت وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از حضور شرکت‌های بین المللی صاحب نام از جمله لینده در طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: شرایط برای حضور این شرکت آلمانی در ایران فراهم است.

    بررسی نحوه حضور و مشارکت لینده در طرح های پتروشیمی دماوند، کیان و نیز چند طرح متانول از جمله محورهای مذاکرات لینده با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود. همچنین دو طرف بر نقش مهم حمایت دولت‌ها برای تسهیل در نهایی شدن مذاکرات تاکید کردند.

    برچسب ها