عصر خودرو

مدیر عامل ملی مس:

اصل استراتژی صنایع مس پس از لغو تحریمها تغییر نمی کند

عصر بازار: مرداعلیزاده گفت: میزان سرمایه گذاریها برای ۱۸ پرو‍ژه صنعت مس فوق حدوداً ۳۴.۷۹۶ میلیارد ریال خواهد بود.

اصل استراتژی صنایع مس پس از لغو تحریمها تغییر نمی کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، احمد مرداعلیزاده در پاسخ به این پرسش که چه طرح های توسعه ای در صنعت مس پس از لغو تحریم ها در دست دارید؟ اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران، یک شرکت معدنی- صنعتی است و بر پایه موجودی و ذخایر قطعی که کشف شده اند استراتژی و چشم انداز پیش روی خود را ترسیم می کند، پس از لغو تحریم ها تغییر خاصی در اصل استراتژی نخواهیم داشت.

    وی افزود: افقی هم که شرکت مس در شرایط کنونی برای تولید در پیش روی خود دارد، تلاش در جهت افزایش تولید به سقف 400 هزار تن مس محتوی است.

    مرادعلیزاده با اشاره به آمار تولید مس در کشور تصریح کرد: تا پایان سال 95 ظرفیت تولید 280 هزار تن و سال 96  تولید 310 هزار تنی پیش بینی شده است، در سال 97 ما با افزایش 50 هزار تنی ظرفیت تولید را به 360 هزار تن خواهیم رساند و برای سال پایانی یعنی سال 98 ظرفیت تولید مس محتوی را بر اساس چشم انداز تعریف شده به 400 هزار تن خواهیم رساند.

    وی خاطر نشان کرد: این هدف گذاری در مدت 4 سال و بر اساس اجرایی سازی 18 پروژه مصوب شرکت مس محقق خواهد شد.

    مدیر عامل شرکت ملی مس گفت: این 18 پروژه عبارتند از: طرح معادن مس تفت، تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ درآلو کرمان ، احداث کارخانه تغلیظ دره زار ، تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ چهل کوره زاهدان، طرح توسعه ذوب سرچشمه، طرح توسعه ذوب خاتون آباد ، طرح احداث کارخانجات اسید کرمان(سرچشمه/خاتون آباد)، هیدرومتالورژی سونگون(لیچینگ کنسانتره)، احداث کارخانه پالایشگاه خاتون آباد، احداث کارخانه تغلیظ چاه فیروزه ، احداث کارخانه تغلیظ چاه فیروزه، طرح جامع آب، طرح جامع برق، احداث کارخانه هیپ لیچینگ سونگون، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، احداث کارخانجات مواد ناریه و احداث کارخانه آهک اهر است .

    وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری این 18 پرژه افزود: میزان سرمایه گذاری برای 18 پرو‍ژه فوق حدوداً 34.796 میلیارد ریال خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها