عصر خودرو

صادرات محصولات پتروشیمی به ترکیه از امروز به روال سابق بازگشت

عصر بازار- رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه موضوع توقف صادرات کالاهای پتروشیمی ایران به ترکیه حل شده است، گفت: از امروز صادرات تمامی کالاهای ایرانی ازجمله محصولات پتروشیمی به حالت سابق برگشته است.

صادرات محصولات پتروشیمی به ترکیه از امروز به روال سابق بازگشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، محمد لاهوتی ، با بیان اینکه موضوع توقف صادرات کالاهای پتروشیمی ایران به ترکیه حل شد، گفت: از امروز صادرات تمامی کالاهای ایرانی به ترکیه از جمله محصولات پتروشیمی به روال سابق برگشته است.

    رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: چهارشنبه هفته گذشته باخبر شدیم که کشور ترکیه برای واردات محصولات ایرانی قوانین جدیدی وضع کرده و بر این اساس باید فاکتور اسناد صادراتی ایران به تأیید کنسولگری ترکیه در ایران برسد.

    وی افزود: این مسئله ضمن اینکه صف کامیون‌های حمل بار ایران به ترکیه را طولانی کرده بود باعث تحمیل هزینه زیاد به صادرکنندگان برای تأیید مدارک شده بود.

    لاهوتی اظهار داشت: بنابراین این موضوع از طریق اتاق بازرگانی ایران و ارتباط با سفارت پیگیری و مشخص شد که یک سوءتفاهم پیش آمده است.

    رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اضافه کرد: از آنجا که درباره کالاهایی که با تعرفه ترجیحی از ترکیه به ایران صادر می‌شود، ایران درخواست اسناد تأییدشده سفارت را دارد، ترکیه هم اقدام متقابل انجام داده بود و آنها هم از تمام کالاهای صادراتی ایران بدون اینکه کالاهای ترجیحی را از کالاهای دیگر جدا کنند، تأییدیه گواهی مبدأ درخواست کرده بودند.

    وی بیان داشت: این موضوع با پیگیری اتاق بازرگانی ایران و کنفدراسیون صادرات ایران برطرف شده و تشکل‌ها به ما اطلاع دادند که از امروز صادرات تمامی کالاهای ایرانی به ترکیه به روال سابق برگشته و دیگر نیازی برای اخذ تأییدیه از کنسولگری ترکیه برای صادرات کالاهای پتروشیمی وجود ندارد.

    لاهوتی گفت: بنابراین وضعیت صادرات در مرزهای ایران و ترکیه به حالت سابق برگشته است.

    برچسب ها