عصر خودرو

برای نخستین بار ۴۰ هزار تن گندم زنجان در بورس کالا به فروش می رود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: از ۱۱۰ هزار تن گندمی که توسط این شرکت در زنجان از کشاورزان خریداری شده است، برای نخستین بار۴۰ هزار تن از این گندم برای فروش در بورس کالا ارائه شد.

برای نخستین بار ۴۰ هزار تن گندم زنجان در بورس کالا به فروش می رود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد ایزدی افزود: برای نخستین بار گندم استان های خراسان شمالی، زنجان، اردبیل و مرکزی به صورت نمونه و آزمایشی در بورس کالا ارائه می شود.

    وی به مزیت های ارائه گندم در بورس کالا اشاره کرد و یادآورشد: این اقدام موجب کاهش بار مالی دولت می شود چرا که با جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی، دولت به آسانی می‌تواند نقدینگی را مدیریت کند.

    مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: قیمت پایه هر کیلوگرم گندم در بورس کالا 900 تومان و قیمت تضمینی آن یکهزار و 300 تومان است.

    ایزدی خاطرنشان کرد: با فروش هر کیلوگرم گندم در بورس کالا به قیمت پایه، مابه التقاوت قیمت آن به صورت تضمینی از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می شود.

    وی ادامه داد: 21 تیر 40 هزار تن گندم به بورس کالا ارائه شد و تاکنون 2 هزار و 400 تن از آن به فروش رفته است که احتمال افزایش ارائه گندم به بورس وجود دارد.

    مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: حذف دلالان پرشمار از بازار کشاورزی و عادلانه بودن قیمت‌ها در بورس کالا از مهمترین مزیت های ارائه گندم در بورس به شمار می رود.

    بر اساس این گزارش، بر اساس پیش بینی های انجام شده تولید گندم امسال کشاورزان استان زنجان 250 هزار تن خواهد بود که از این میزان 210 هزار تن توسط این شرکت خریداری می شود.

    سالانه 100 هزار تن گندم مورد نیاز این استان است که شرکت غله 2 برابر میزان مصرف استان گندم از کشاورزان خریداری می کند.

    برچسب ها