عصر خودرو

تعطیلی چند هفته‌ای بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت اروپا

عصر بازار- پالایشگاه شرکت رویال داچ شل در روتردام به دنبال آتش سوزی در ایستگاه برق این تاسیسات که باعث تعطیلی این پالایشگاه در اواخر هفته گذشته شد، تا اواسط ماه میلادی جاری خواهد ماند.

تعطیلی چند هفته‌ای بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،  طبق بیانیه ای که اخیرا از سوی شل منتشر شده است، پالایشگاه پرنیس زودتر از نیمه دوم اوت فعالیتش را از سر نخواهد گرفت.

    پرنیس 400 هزار بشکه در روز نفت پالایش می‌کند که این پالایشگاه را بزرگ‌ترین پالایشگاه اروپا ساخته است. تاثیر مالی این تعطیلی موقتی مطمئنا قابل توجه خواهد بود، اما شل هنوز آمار دقیقی منتشر نکرده است.

    این شرکت اعلام کرده هر آنچه در توان دارد برای به حداقل رساندن تاثیر این تعطیلی برای مشتریانش به کار خواهد بست.

    پیش از این سخنگوی شل گفته بود: همه واحدهای این پالایشگاه بایستی تعطیل شوند، زیرا همه آنها به هم پیوسته هستند. تاثیر این قطعی پس از اتصال مدار به سرعت به سایر قسمت‌ها گسترش شد.

    قیمت‌های دیزل در بازار اروپا پس از اعلام تعطیلی پالایشگاه شل افزایش یافت. پالایشگاه لونای توتال فرانسه در آلمان نیز در هفته‌های اخیر با تولید محدودی رو به رو شده که پمپ بنزین‌های منطقه لایپزیگ را بدون سوخت گذاشته است. در یونان نیز هفته گذشته شرکت هلنیک پترولیوم یک وضعیت فوق‌العاده برای پالایشگاه الفسینا اعلام و صادرات دیزل را معلق کرد.

    به گفته اولیویه جیکوب، مدیرکل پتروماتریکس، ذخایر دیزل در ژوییه کاهش یافت که به معنای تسریع تاثیر حادثه پالایشگاه پرنیس و محدود شدن روند عرصه در بازار دیزل اروپا است.

    شل هفته گذشته اعلام کرد درآمد خالص این شرکت در سه ماهه دوم سال میلادی جاری رشد سه رقمی داشته و به 3.6 میلیارد دلار بالغ شده است. این نتایج به قیمت‌های بالاتر نفت که قیمت‌های فرآورده‌های نفتی را نیز افزایش داده و همچنین بهبود صرفه جویی در هزینه‌ها نسبت داده شده است. درآمدهای پایین دستی شل 39 درصد افزایش یافت و به 2.5 میلیارد دلار رسید، اما عمده این بهبود تحت تاثیر تولید مواد شیمیایی بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو