عصر خودرو

پس‌لرزه‌ها ادامه دارد؛

نیاز بانک های بریتانیایی به تزریق ۵۰ میلیارد دلار

عصر بازار- کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که دولت بریتانیا با اجرای برگزیت، باید ۵۰ میلیارد دلار به بانک های خود ترزیق کند تا مانع از آسیب رسیدن به آنها شود.

نیاز بانک های بریتانیایی به تزریق ۵۰ میلیارد دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، با جدی شدن مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که دولت بریتانیا به منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب به پیکره بانکداری خود، باید 50 میلیارد دلار به بانک های کشورش تزریق کند.

    همچنین این مبلغ در حال حاضر، معادل 30 درصد آنچه است که بانک های بریتانیایی به آن متعهد هستند، البته پیش بینی می شود هزینه عملیات بانکی با تحقق برگزیت، یک میلیارد دلار افزایش پیدا کند و هزینه علمیات های بانکی در لندن، برای شرکت ها دو چندان شود.

    تحلیلگران اقتصادی معتقدند که برگزیت، بانک های بین المللی را مجبور می کند تا 40 هزار شغل در حوزه بانکداری را به اتحادیه اروپا انتقال دهند و از سویی دیگر، برگزیت می تواند بازار بانکداری اروپا را شکننده کند و سود آن را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

    همچنین با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دسترسی کامل و آزادانه بریتانیا به بازار اتحادیه اروپا قطع می شود و روابط تجاری اتحادیه اروپا و بریتانیا بر پایه قوانین تجارت جهانی خواهد بود.

    گفته می شود، برخی از بانک های بین المللی فعال در لندن، به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به آمریکا و آسیا تغییر مکان خواهند داد.

    اکنون با توجه به قوانین اتحادیه اروپا، بانک های اروپایی می توانند بدون جدا کردن دارایی و سرمایه خود از شرکت مادر که در خارج از بریتانیا است، فعالیت اقتصادی در بریتانیا داشته باشند و نیز  بانک های بریتانیایی هم تا مادامی که برگزیت محقق نشود، می توانند به این شیوه به فعالیت بانکداری خود ادامه دهند.  

    بر پایه این گزارش، بریتانیا قصد دارد در مارس 2019 میلادی از اتحادیه اروپا جدا شود.

    برچسب ها