عصر خودرو

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی خبر داد؛

تحقق نزدیک به ۱۰۰ درصدی اهداف بودجه ای خصوصی سازی در سال ۹۵

عصر بازار- رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: در سال گذشته، ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تکلیف بودجه ای داشتیم که بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان از این رقم تحقق یافته است و از این نظر سال ۹۵ تنها سالی در تاریخ اجرای خصوصی سازی در کشور است که به تحقق ۱۰۰ درصدی وظایف بودجه ای نزدیک شده ایم.

تحقق نزدیک به ۱۰۰ درصدی اهداف بودجه ای خصوصی سازی در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی در مجمع سازمان خصوصی سازی که در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد گفت: در سال 95 این سازمان 16 هزار و 500 میلیارد تومان تکلیف بودجه ای بر عهده داشت که بالغ بر 16 هزار و 431 میلیارد تومان از این رقم تحقق یافته که از این نظر سال 95 تنها سالی در تاریخ اجرای خصوصی سازی در کشور است که به تحقق 100 درصدی وظایف بودجه ای نزدیک شده ایم.
    رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: نگاهی به وضعیت واگذاریها در کشور نشان می دهد تا پیش از دولت یازدهم حدود 100 هزار میلیارد تومان واگذاری داشته ایم که این رقم در چهار سال دولت یازدهم 42 هزار میلیارد تومان را شامل می شود، یعنی در دولت یازدهم بیش از 30 درصد واگذاری های تاریخ خصوصی سازی صورت گرفته است.
    وی همچنین تصریح کرد: تا پیش از دولت یازدهم تنها 18 درصد واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی بوده، این در حالی است که در دولت یازدهم 66 درصد واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی انجام شده است.
    پوری حسینی اضافه کرد: تا پیش از دولت یازدهم در مجموع 73 درصد از اهداف بودجه ای تحقق یافته، در حالی که در 4 سال دولت یازدهم در مجموع 86 درصد اهداف بودجه ای تحقق پیدا کرده است.
    وی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی طرح سهام عدالت در سال 95 گفت: کنترل و نظارت بر برگزاری مجامع عمومی و فوق العاده 60 شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت در سال 95، بررسی کارشناسانه عملکرد و میزان سوددهی هر یک از شرکت های موجود در پرتفوی سهام عدالت و پیگیری وصول آنها، پالایش و بروزرسانی بانک اطلاعات مشمولان سهام عدالت، محاسبه و اعمال میزان اقساط پرداختی توسط 49 میلیون نفر از مشمولان و تنظیم صورتحساب آنها، رونمایی از سامانه سهام عدالت، فراهم آوردن امکان پرداخت بقیه اقساط تسویه نشده، راه اندازی مرکز پاسخگویی تلفنی سهام عدالت و پیگیری و راهبری پرداخت بودجه تخصیصی به شرکتهای تعاونی سهام عدالت شهرستانی از جمله این اقدامات است.
    رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که بیش از 50 درصد شرکتهای باقی مانده در لیست واگذاریها شرکتهایی هستند که سهام آنها کنترلی است گفت: در 12 سال قبل از دولت یازدهم 11 درصد واگذاریهای کنترلی صورت گرفته، در حالی که در 4 سال گذشته 17 درصد واگذاری های کنترلی انجام شده که بر این اساس بیش از یک و نیم برابر کل واگذاریهای کنترلی در دولت های قبل در دولت یازدهم انجام شده است.
    وی اضافه کرد: ویژگی شرکتهای کنترلی این است که مدیران این شرکتها در صورت واگذاری صندلی و منافع خود را از دست می دهند و به همین دلیل است که زمانی که اقدام به واگذاری این قبیل شرکتها می کنیم مقاومتها در برابر خصوصی سازی سخت تر می شود.

    برچسب ها