عصر خودرو

ترکان:

ورود بانک‌های خارجی به مناطق آزاد ضروری است

عصر بازار- دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ورود بانک های خارجی به مناطق آزاد ضروری است تا این مناطق از مرحله گمرکی، تجاری و صنعتی پا فراتر بگذارند و به نسل چهارم مناطق آزاد نزدیک تر شوند.

ورود بانک‌های خارجی به مناطق آزاد ضروری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکبر ترکان در نشست با مدیران واحدهای تولیدی و صاحبان سرمایه در منطقه آزاد ماکو با بیان این مطلب افزود: تحقق نسل چهارم مناطق آزاد نیازمند عملیات مالی مطابق با بازارهای جهانی است و بر همین اساس باید بانک های خارجی وارد این عرصه شود.

    وی با بیان اینکه با ورود بانک های خارجی به مناطق آزاد مردم این مناطق در انتخاب بانک کارگزار بر اساس خدمات مختار خواهند بود، اضافه کرد: این کار موجب اصلاح بانک های داخلی در مناطق آزاد می شود.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد اولویت و دستور کار دولت دوازدهم در مورد مناطق آزاد را «مناطق آزاد مالی» عنوان و اظهار کرد: آزاد کردن بازارهای مربوط به خدمات بیمه اجتماعی نیز از دیگر برنامه های پیش رو مناطق آزاد در دولت دوازدهم است.

    مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه در مناطق آزاد به دنبال حق انتخاب از سوی بیمه شدگان هستیم، خاطر نشان کرد: سیستمی باید در مناطق آزاد راه اندازی شود که کارگران واحدهای تولیدی به میل خود از شرکت های بیمه ای برای خود بیمه خریداری کنند.

    ترکان در ادامه به ضرورت ایجاد خط آهن در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: در مطالعات انجام یافته برای ایجاد این خط قرار است کریدور جلفا از منطقه آزاد ارس و ماکو کشیده شده و از این منطقه به خط آهن ترکیه وصل شود.

    برچسب ها