عصر خودرو

گاز عسلویه به مازندران رسید؛

خط انتقال گاز دامغان - کیاسر - ساری - نکا افتتاح شد

عصر بازار- ساری – خط انتقال گاز دامغان – کیاسر – ساری – نکا با حضور وزیر نفت در ساری افتتاح شد.

خط انتقال گاز دامغان - کیاسر - ساری - نکا افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مراسم افتتاح خط انتقال گاز دامغان – کیاسر – ساری – نکا بعدازظهر سه شنبه با حضور وزیر نفت در هتل بادله ساری برگزار شد.

    این خط لوله در حوالی دامعغان از خط انتقال گاز 48 اینچ پارچین – سنگ بست در حنوب رشته کوه البرز منشعب شده و پس از عبور از مناطق مختلف کوهسانی جنگلی و شهرهای کیاسر و ساری در منطقه پنبه چوله در شمال شهر ساری به خط انتقال گاز 30 اینچ قدیم شمال و شمال شرق کشور متصل شده است و پس از آن به طول 20 کیلومتر به موازات خط تا نکا ادامه می یابد.

    این خط انتقال گاز در طول مسیر خود از آبروها، رودخانه های فصلی و دائمی، مناطق جنگلی، باتلاقی، مناطق کوهستانی و صعب العبور، جاده و اراضی زراعی و مناطق مسکونی عبور کرده و حداقل 55 بار با رودخانه تجن تلاقی داشته است.

    این خط انتقال گاز دارای 12 ایستگاه شیر بین راهی، 8 ایستگاه انشعاب، 3 ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه ارسال توپک دریافت توپک و یک ایستگاه CGS است.

    حجم عملیات خاکی در مسیر سازی این پروژه بیش از شش میلیون متر مکعب بوده و در احداث این خط انتقال گاز حدود 14 هزار و 500 شاحه لوله 42 اینچ به وزن 84 هزار تن استفاده شده است که از کارخانجات داخلی تامین و به همراه سایر اقلام مورد نیاز توسط پنج هزار دستگاه تریلر به محل کارگاه های پروژه حمل شده است.

    ارزش کل این پروژه بیش از 820 میلیارد تومان بوده و بطور کامل توسط پیمانکاران و مشاوران داخلی به انجام رسیده است.

    مدیرعامل شرکت گاز مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با بهره برداری از این خط گاز استان مازندران علاوه بر مسیرهای دقبلی بطور مستقیم از شبکه سراسری و خطوط لوله و از گاز تولیدی عسلویه تامین شده و پایداری و تقویت شبکه گاز استان های شمالی کشور را به دنبال خواهد داشت.

    محمد ابراهیم اسماعیل زاده اظهار داشت: علاوه بر این می تواند به عنوان زیرساختی برای توسعه تجارت گاز با ترکمنستان در جهت افزایش واردات ترانزیت و مبادله گاز مورد استفاده قرار گیرد.

    وی گفت: طراحی و اجرای این پروژه توسط شرکت گاز مهندسی و توسعه گاز ایران با استفاده از توانمندی های پیمانکاران، مشاوران و سازندگان داخلی انجام شده است.

    برچسب ها