عصر خودرو

در چهارماهه نخست سال ۹۶ رقم خورد؛

رشد ۴۱ درصدی حجم معاملات تالار انزلی

عصر بازار- حجم معاملات صورت گرفته در بورس کالای منطقه آزاد انزلی در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۴۱ رشد داشته است.

رشد ۴۱ درصدی حجم معاملات تالار انزلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، از ابتدای فروردین‌ماه سال 96 حجم معاملات انجام‌شده در بورس کالای منطقه آزاد انزلی به 7617 تن افزایش‌یافته و این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 5393 تن بوده است.

    از سوی دیگر؛ در چهار ماه اول سال جاری ارزش معاملات بورس کالای منطقه آزاد انزلی به 89665 میلیون ریال افزایش‌یافته که در مقایسه با ارزش 79000 میلیون ریالی در چهارماهه نخست سال گذشته بیانگر رشد 14 درصدی در ارزش مالی معاملات  است.

    بنابراین گزارش تنوع کالاهای عرضه‌شده در بورس کالای منطقه از 5 فقره در سال 94 به 7 نوع کالا در چهارماهه اول سال 95 و درنهایت 11 فقره در سال جاری افزایش‌یافته که نشان‌دهنده رشد 57 درصدی است.

    کالاهای عرضه‌شده در بورس کالای منطقه آزاد انزلی مشتمل بر اسید استیک، اوره، زایلین مخلوط، استایرین منومر، دی اتیلن گلایکول، منو اتیلن، اسید ترفتالیک، دی اتانول آمین، کریستال ملامین، سود کاستیک ، بنزن و سایر محصولات از سوی کارگزاران فعال در بورس کالای منطقه بوده که از سوی شرکت ها مورد معامله قرار گرفته است.

    گفتنی است رونق فضای کسب و کار در سطح منطقه، ارائه بسته های حمایتی و تشویقی جهت افزایش بهره مندی فعالین اقتصادی و تولیدی منطقه و استان از مزیت های معامله در بورس کالای منطقه،  فعالسازی واحدهای راکد صنعتی و اعمال مزایا و معافیت های قانونی از مهمترین دلایل افزایش معاملات بورس کالای منطقه آزاد انزلی ارزیابی می شود.

    برچسب ها