عصر خودرو

بررسی کاهش پلکانی نرخ سود

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه، نرخ سود بانکی باید کاهش یابد اما این کاهش نباید یک شبه اتفاق بیفتد بلکه باید به صورت پلکانی و تدریجی باشد، از جلسه کمیسیون اقتصادی با مدیران بانکها خبر داد.

بررسی کاهش پلکانی نرخ سود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، سید حسن حسینی شاهرودی با بیان اینکه در هفته آتی جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران بانکهای دولتی در خصوص بررسی نرخ سود و تسهیلات بانکها برگزار خواهد شد، گفت: هدف از این نشست توافق بر سر راهکارهای کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری است.

    به گفته حسینی، نرخ سود بانکی باید کاهش یابد اما این کاهش نباید یک شبه اتفاق بیفتد بلکه باید به صورت پلکانی و تدریجی باشد.

    دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سود بالای تسهیلات داده شده به صنایع کشور گفت: در جایی که نرخ تورم کمتر از 10درصد است، منطقی نیست که نرخ سود سپرده‌گذاری 20درصد و نرخ سود تسهیلات 25تا 30درصد باشد.

    وی با بیان اینکه در جلسه مذکور با مدیران بانکها، علاوه بر مسائل مربوط به کاهش نرخ سود مشکلات جاری و پیشنهادهای آنها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: در این جلسه جزییات طرح بانک مرکزی که قرار بود لایحه آن از سوی دولت ارائه شود، با مدیران بانکها به بحث گذاشته خواهد شد.

    وی ادامه داد، بانک مرکزی باید در زمینه نظارت بر بانکها اقداماتی انجام می‌داده که محقق نشده و در طول سنوات گذشته نظارت کافی نداشته است، این عدم نظارت موجبات این شرایط نامطلوب را در حوزه بازار غیرمتشکل پولی فراهم کرده است.

    برچسب ها