عصر خودرو

مدیرعامل یک شرکت عرضه کننده عنوان کرد:

مهم‌ترین دستاوردهای عرضه جوجه یک‌روزه در بورس کالای ایران

عصر بازار- با توافق میان انجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه و اتحادیه مرغ گوشتی قیمت ۱۷ هزار تا ۱۸ هزار ریال برای عرضه هر قطعه جوجه یک روزه در بورس کالای ایران مصوب شده است تا از افزایش کاذب قیمت ها در بازار تحت تاثیر به هم خوردن توازن عرضه و تقاضا جلوگیری به عمل آید.

مهم‌ترین دستاوردهای عرضه جوجه یک‌روزه در بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، این قیمت در حالی به عنوان نرخ مصوب هر قطعه جوجه یک روزه تعیین شده است که انتظارات از افزایش حدود 30 درصدی تولید جوجه در کشور طی سال جاری حکایت دارد.

    پیش بینی افزایش میزان تولید جوجه یک روزه در حالی مطرح است که عرضه کنندگان این صنعت برای عرضه تولیدات خود در بورس کالای ایران در صف پذیرش هستند. بطوریکه با وجود گذشت تنها چند ماه از پذیرش جوجه یک روزه در بورس کالا، نزدیک به 30 مجموعه یا مجوز پذیرش خود را دریافت کرده اند و یا در حال سپری کردن مراحل قانونی لازم و ارایه مدارک هستند.

    برقراری تعادل قیمتی و ایجاد آرامش هر چه بیشتر در بازار با جلوگیری از نوسانات کاذب، شفافیت قیمت ها در فضای مبتنی بر رقابت و از همه مهم تر تکمیل زنجیره محصولات کشاورزی در حوزه مرغ و تخم مرغ طبق ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی مصوب مجلس شورای اسلامی از مهم ترین دلایلی است که بر لزوم عرضه گسترده و افزایش تعداد عرضه کنندگان جوجه یک روزه در بورس کالا تاکید دارد.

    در همین ارتباط مدیر عامل شرکت اروم چکاوک که به تازگی برای عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا مجوز پذیرش دریافت کرده است، پیرامون عرضه این محصول در بورس کالا و تکمیل زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ گفت: یکی از مهم ترین مزایای این امر تثبیت قیمت ها در بازار است و به دلیل نبود پنهان کاری و اطلاعات نادرست، فضای معاملات کاملا شفاف است.

    قاسمی با اشاره به شرایط پذیرش در بورس کالا و رعایت برخی استانداردهای کمی و کیفی برای عرضه محصول در این بازار عنوان کرد: رعایت استانداردهای کمی برای عرضه در بورس کالای ایران منجر به این امر می شود که فضای بازار شفاف شده و به تعادل لازم بین عرضه و تقاضا دست یابیم. ضمن اینکه لزوم رعایت این استانداردها طبق شرایط بورس، افزایش کیفیت محصول را نیز در پی خواهد داشت.

    وی تسهیل و روان سازی فرآیند فروش محصول را نیز از دیگر مزایای عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا برشمرد و گفت: البته هر کالایی وارد بورس شود مزایای خاص خود را دارد؛ اما نکته اساسی برای عرضه هر نوع محصولی در بورس کالا انجام معاملات براساس نظام عرضه و تقاضا است که این امر شفافیت را بالا می برد.

    به گفته قاسمی تعادل قیمتی در بازار مرغ نیز یکی دیگر از دستاوردهای عرضه گسترده جوجه یک روزه در بورس کالا است.

    برچسب ها